//
کدخبر: ۲۴۶۲۴ //

۶ کاندیدای انتخابات قبل از نشستن بر روی صندلی مناظره چه گفتند؟

۶ کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قبل از آغاز دومین دور مناظرات تلویزیونی، چند نکته را بیان کردند.

۶ کاندیدای انتخابات قبل از نشستن بر روی صندلی مناظره چه گفتند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

تا دقایقی دیگر دومین مناظره انتخاباتی میان ۶ داوطلب ریاست جمهوری در ساختمان معاونت سیمای رسانه ملی آغاز می‌شود؛ در ادامه صحبتهای هر یک از ۶ کاندیدا قبل از ورود به ساختمان معاونت سیما را بررسی می‌کنیم:

جهانگیری: در طرح سوالات در جریان مناظره جدی هستم

اسحاق جهانگیری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، امروز جمعه در جریان دومین مناظره انتخابات، پیش از ورود به محل مناظره، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا در مناظره امروز تغییر تاکتیک می‌دهید یا خیر، اظهار کرد: مناظره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های رقابت‌های انتخاباتی است که برای معرفی کاندیدا‌ها و برنامه‌های آنها، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل بیشتر مورد توجه است.

وی افزود: تلاش من این است که در نهایت اخلاق و ادب و صداقت آنچه را که فکر می‌کنم برای کشور مفید است، مطرح کنم و در طرح سوالات در جریان مناظره جدی هستم.

حجت‌الاسلام رئیسی: احساس مردم در راستی و صداقت نگاه و لسان کاندیدا‌ها با اهمیت است

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به جام جم جهت شرکت در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای مناظره امروز تغییر روش می‌دهید یا خیر، اظهار کرد: به نظرم آنچه که در امر مناظره از همه مهمتر است آن است که مردم احساس صداقت کنند و احساس کنند فردی که خود را در معرض آرا قرار داده، با آن‌ها صادق است.

وی ادامه داد: بحث روش‌ها و تاکتیک‌ها یک بحث فرعی است و آنچه که اهمیت دارد احساس مردم در راستی و صداقت نگاه و لسان کاندیدا‌ها است.

هاشمی‌‎طبا: اولویت من در سیاست خارجی استقامت و انعطاف است

سید مصطفی هاشمی طبا در بدو ورود به جام جم جهت شرکت در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مناظره امروز تغییر تاکتیک می‌دهید یا خیر، اظهار کرد: من تاکتیک خاصی ندارم و به سوالی که باشد جواب می‌دهم.

وی در ادامه مهمترین دغدغه فرهنگی مردم را راستی و درستی دانست و در پاسخ به سوالی مبنی بر اولویتهای سیاست داخلی و خارجی خود گفت: اولویت من در سیاست داخلی ارائه اطلاعات کافی و درست به مردم و در سیاست خارجی استقامت و انعطاف است.

قالیباف: در مناظره قبلی هم آقای رئیس جمهور و هم معاون اول، ۲ فرصت برای دفاع از عملکرد دولت داشتند

محمدباقر قالیباف در بدو ورود به جام جم جهت شرکت در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مناظره امروز تغییر تاکتیک خواهید داد یا خیر، اظهار کرد: مناظره‌های این دوره یک مقدار متفاوت است، از این جهت که در مناظره قبلی هم آقای رئیس جمهور و هم معاون اول، ۲ فرصت برای دفاع از عملکرد دولت داشتند و این شاید از عدالت به دور باشد؛ به اضافه اینکه هفته قبل وقت بیشتری هم داده شد.

وی ادامه داد: کمیته نظارت به مورد فوق‌الذکر پی برد و ظاهرا می‌خواهد اصلاح کند؛ ضمن اینکه در اجرا و وقت و تصمیم گیری‌ها هم اشکالاتی وجود داشت که امیدواریم امروز برطرف شود.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: مناظره باید بیشتر جنبه ایجابی داشته باشد تا مردم با برنامه‌ها و تعهدات نامزد‌ها آشنا شوند.

میرسلیم: امیدوارم امروز از وقت و فرصت برای تشریح حقوق مردم خوب استفاده شود

سید مصطفی میرسلیم در بدو ورود به جام جم جهت شرکت در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای مناظره امروز تغییر روش می‌دهید یا خیر، اظهار کرد: موضوع مناظره امروز مسائل سیاسی و فرهنگی است و هر موضوعی شان و روش خود را دارد.

وی ادامه داد: در مناظره قبلی هم که موضوع اجتماعی بود، می‌توانستیم بهتر از فرصت استفاده کنیم تا حقوق اجتماعی مردم را شرح دهیم؛ امیدوارم امروز از وقت و فرصت برای تشریح حقوق مردم خوب استفاده شود.

حجت‌الاسلام روحانی: اصل مناظره برای آشنایی مردم با افکار و برنامه‌های کاندیدا‌ها است

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بدو ورود به جام جم جهت شرکت در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای مناظره امروز تغییر روش می‌دهید یا خیر، اظهار کرد: اصل مناظره برای آشنایی مردم با افکار و برنامه‌های کاندیدا‌ها است و ما باید تلاش کنیم در این مناظره به این هدف برسیم.

وی گفت: اگر در مناظره، نقل قول‌ها دقیق و به دور از افترا و تخریب و سیاه‌نمایی باشد، آن یک مناظره واقعی است.

 

 

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان