//
کدخبر: ۹۸۰۲۳ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۱

در حالی که نگرانی ها از وقوع جنگ تجاری در بین اقتصادهای جهان مجددا بالا گرفته و تقویت ارزش دلار در کنار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا بر بازار سایر افکنده است، قیمت طلا امروز شاهد افزایشی ناچیز بود.

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد افزایش به 1298 دلار و 98 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا اما امروز با 0.14 درصد کاهش به 1302 دلار و 90 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.1 درصد افزایش به 94.117 رسید.

به گفته مارک تو، تحلیلگر گروه مالی وینگ فانگ در هنگ کنگ، حرکت فعلی قیمت طلا نشان می دهد که سرمایه گذاران چندان نگران اختلافات تجاری کشورها نیستند.

تو افزود: «این بلاتکلیفی ها فعلا پابرجا خواهد بود، بنابراین دیر یا زود سرمایه گذاران باید به آنها عادت کنند.» وی پیش بینی کرد که قیمت طلا در محدوده 1296 تا 1305 دلار باقی بماند.

نگرانی ها از بروز یک جنگ تجاری جهانی پس از آن پدیدار شد که آمریکا تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم را علیه کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپایی به اجرا گذاشته و به معافیت 2 ماهه این کشورها از این تعرفه ها پایان داد. کانادا و مکزیک اقدامات تلافی جویانه ای را علیه آمریکا به اجرا گذاشته اند.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز شانس توافق سریع با کره شمالی بر سر دست برداشتن این کشور از تسلیحات هسته ای اش را کم دانست.

به گفته تو، تنش های سیاسی و اقتصادی می تواند تا حدی موجب تقویت قیمت طلا شود، اما افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا در ماه جاری میلادی احتمالا مانع از رشد بیشتری قیمت فلز زرد خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۰۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان