//
کدخبر: ۹۳۵۷۸ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۲/۲۴

به دلیل کاهش ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران چشم انداز افزایش کمتر نرخ بهره در آمریکا در سال جاری را مدنظر قرار داده اند، قیمت طلا روز دوشنبه با افزایش مواجه بود.

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1320 دلار و 45 سنت رسید. در جلسه قبل قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 26 آوریل تاکنون یعنی 1325 دلار و 96 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه ژوئن امروز با تغییری اندک به رقم 1320 دلار و 50 سنت رسید.

یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت، تضعیف ارزش دلار در حال کمک به تققویت قیمت طلا در بازار آسیاست.

این تاجر افزود: «طلا در حال تقویت شدن است. نرخ (تورم) این فرصت را به مردم داده تا دلار بفروشند.... و طلا از این وضعیت منتفع شده است.»

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.1 درصد کاهش به 92.408 رسید و از بالاترین رقم های سال 2018 که هفته گذشته و به دلیل رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا ثبت شده بود فاصله گرفت. انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا این احتمال را مطرح کرده که بانک مرکزی آمریکا تعداد نوبت های افزایش نرخ بهره در سال جاری را کاهش دهد.

قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهه در آمریکا حساس است زیرا بالا رفتن نرخ بهره موجب افزایش ارزش دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا می شود و قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به دلار از جمله طلا را کاهش می دهد.

به گفته تحلیلگران، هرچند تنش ها بین ایران و آمریکا ممکن است تا حدی موجب تقویت قیمت طلا شود، اما کاهش تنش های تاجری بین آمریکا و چین ممکن است تاثیری منفی بر قیمت فلز زرد بگذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۵۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان