//
کدخبر: ۹۶۹۲۳ //

فعالان فضای مجازی پرداخت مالیات خود را فراموش نکنند

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: مودیان فعال در فضای مجازی که بدون دفتر فعالیت می کنند برای دریافت مالیات شناسایی می شوند و باید مالیات پرداخت کنند.

 فعالان فضای مجازی پرداخت مالیات خود را فراموش نکنند
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا الوندی اظهار داشت: فهرست برخی از این مودیان تهیه شده و اداره کل امور مالیاتی کردستان در حال تکمیل اطلاعات مربوط به آنها و تشکیل پرونده برای شان است.

وی افزود: در این طرح بیشتر مودیانی که بدون داشتن دفتر یا مغازه و صرفا اجاره یک انبار و در فضای مجازی اقدام به فروش کالا می کنند، شناسایی می شوند.

الوندی اضافه کرد: رشد چشمگیر استفاده از فضای مجازی در سال های گذشته باعث شده برخی کسب و کارها با استفاده از این فضا شکل گیرد.

وی یادآور شد: سازمان امور مالیاتی در راستای تکالیف و وظایف خود و جلوگیری از تضعیف حقوق مشاغل قانونی که مالیات می پردازند، اقدام به شناسایی مودیان حوزه فضای مجازی و اخذ مالیات از آنها می کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با بیان اینکه فعالیت اقتصادی افراد در فضای مجازی بیشتر در شهرستان های مرزی بانه، مریوان و سنندج رصد شده است، گفت: سازمان مالیاتی در صورتی با فعالیت افراد در فضای مجازی موافق است که آنان اقدامات قانونی را در راستای شفاف سازی فعالیت خود و جلب اعتماد مشتریان انجام دهند.

به گزارش ایرنا، آماری از فعالیت تجاری کردستانی ها در فضای مجازی در دسترش نیست اما برخی از منابع می گویند فعالیت افراد در مشاغل حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای پنج هزار نفر کردستانی شغل ایجاد کرده که آنان سالانه حدود 600 میلیارد ریال درآمد دارند.

سازمان امور مالیاتی کشور تابستان سال گذشته ١١ هزار شرکت فعال در فضای مجازی را شناسایی و دستورالعمل دریافت مالیات از این شرکت‌ها نیز ابلاغ کرده است.

سال گذشته سه هزار و 530 میلیارد ریال مالیات در کردستان اخذ شده است که 27 درصد از این میزان مربوط به کارکنان دولت و حدود 30 درصد نیز مربوط به درآمدهای حقوقی از جمله شرکت گاز، تولید برق و کارخانه های صبانور و پتروشیمی است.

یک هزار و 200 میلیارد ریال از مالیات های استان کردستان شامل 9 درصد ارزش افزوده است که این میزان در بخش های مختلف از جمله عمران شهری و روستایی و طرح تحول سلامت هزینه شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۹۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان