//
کدخبر: ۹۶۰۹۹ //

پرداخت مطالبات امسال دامداران تا ۲۰ خرداد

رئیس سازمان تعاون روستایی از پرداخت مطالبات امسال دامداران خبر داد و گفت: مطالبات سال ۹۶ دامداران ۱۰۰ درصد پرداخت شده و مطالبات مربوط به سال ۹۷ را تا ۲۰ خرداد پرداخت می کنیم.

 پرداخت مطالبات امسال دامداران تا ۲۰ خرداد
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین شیرازد با اشاره به خرید حمایتی شیر خام در 8 استان گفت: تاکنون 218 هزار تن به میزان 282 میلیارد تومان شیر خام خریداری کرده ایم که مطالبات این بخش هم صد در صد پرداخت شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی با اشاره به مطالبات جامع کشاورزی گفت: بر اساس آمارهای اخیر سازمان تعاون روستایی، میزان کل خرید تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی در سال زراعی 97-96 به مقدار 650 هزار تن  و به ارزش  976 میلیارد تومان است که بالغ بر 100 هزار تن به ارزش 183 میلیارد تومان خرید تضمینی و مقدار 550 تن به ارزش 793 میلیارد تومان خرید حمایتی بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 976 میلیارد تومان مطالبات مانده و فعلی کشاورزان را پرداخت کرده ایم، تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی در 14 محصول بازار برای حمایت از جامع بهره بردارن و مولدین بخش کشاورزی مداخله می کند که از این تعداد 8 محصول خریدهای تضمینی و حمایتی است.

رئیس سازمان تعاون روستایی، با تاکید بر اینکه تمامی بدهی پنبه کاران تا کنون پرداخت شده است، افزود: خرید تضمینی  وجه پنبه 53 هزار تن بوده و 169میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پنبه کاران پرداخت شد.

وی با اشاره به دیگر مطالبات کشاورزان، ادامه داد: تاکنون مطالبات  48 هزار تن  سیب درختی به ارزش 14 میلیارد تومان به باغداران، در زمینه زعفران بیش از 67 هزار تن به میزان 325 میلیارد تومان، شیر خام سال 96، خرما، 16 هزارو 600 تن معادل 7 میلیارد تومان، گوجه فرنگی 16 هزار 200 تن و برداشت 7 میلیارد تومان و همچنین خیار به طور صد در صد  پرداخت شده است.

شیرازد درباره میزان بدهی دولت به مطالبات کشاورزان گفت: بخشی از بدهی مربوط به کشمش  است، که تاکنون بالای 72 درصد یارانه این محصول هم  داده شده و بدهی 28 درصدی مطالبات را هم تا تیرماه پرداخت خواهیم کرد.

وی از خرید 18 هزار و 800 تن به مبلغ 9 میلیارد تومان خرما از 3 استان در سال جاری خبر داد و افزود: در سال 96 به خاطر جلوگیری از افت قیمت،  از 3 استان خرما خریداری کردیم و تاکنون 16 هزارو 600 تن خرما به ارزش 7 میلیارد تومان در بازار تزریق کرده ایم.

شیرزاد تمامی اتحادیه های ملی و  نظام صنفی را  بخش خصوصی تلقی کرد و گفت: در هیچ جای دنیا کشاورز به طور انفرادی وارد بازار نمی‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی، در ادامه مطرح کرد: شکل‌های تعاونی باید در راستای تاسیس شرکت‌های سهمیه صادرات و واردات قدم بردارند.

وی درباره صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: تاکنون به میزان 700 تن سیر به روسیه صادرات داشته ایم و در زمینه محصولات گوجه و خیار هم صادراتی صورت گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان