//
کدخبر: ۹۵۹۹۰ //
معاون وزیر امور اقتصادی:

بیش از یک‌سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بیش از یک‌سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است.

بیش از یک‌سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید حسین میرشجاعیان عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی به جایگاه وزارت اقتصاد به عنوان مجموعه‌ای فرا وزارتخانه‌ای و مرتبط با بخش‌های مختلف اشاره کرد.

وی، بخش‌های گمرک، خزانه و مالیات را از بخش‌های عمده این مجموعه عنوان کرد و افزود: بیش از یک‌سوم منابع بودجه کشور از امور مالیاتی است، به نحوی که از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد عمومی و مصارف، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمد‌های مالیات و گمرک است و ۹۰ میلیارد تومان نیز درآمد‌های نفتی است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی، بخش بسیاری از نقدینگی کشور را در اختیار مجموعه اقتصاد و دارایی عنوان کرد و ادامه داد: باید نقش متناسب با مجموعه وزارت اقتصاد تعریف شود و اکنون ۳۳ پروژه راهبردی با بخش زیادی برش استانی تعریف شده است که باید ارتباط مداوم استان‌ها با مجموعه مرکز حفظ شود.

میرشجاعیان، نگرش و تسلط بر هزینه‌ها و خزانه‌ها را در دوره گذشته حائز اهمیت دانست و متذکر شد: درگیری مدیران کل با این سیاست‌ها باعث دور شدن از مسیر‌های اقتصادی شده است که فرصتی را برای شکل گرفتن رقبایی برای راهبری اقتصادی ایجاد کرده است.

وی، کمرنگ شدن نقش ذی‌حسابان در آینده را مورد تذکر قرار داد و یادآور شد: با سامانه خزانه الکترونیک کاغذبازی‌ها در آینده کمرنگ می‌شود و امور به صورت الکترونیکی جلو می‌رود.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی همچنین با تأکید بر سرمایه‌گذاری داخلی، مطرح کرد: با توجه به شرایط فعلی خروج آمریکا از برجام باید علاوه بر نگاه به سرمایه‌گذاری خارجی به ظرفیت سرمایه‌گذاری داخلی توجه کرد.

میرشجاعیان با اشاره به اهمیت حوزه آمایش سرزمین تبیین کرد: استان کرمان الگویی موفق در سرمایه‌گذاری داخلی و محرومیت‌زدایی و بارورسازی اقتصادی است که در حال تدوین دستورالعمل‌ها و روش‌های لازم است.

وی در پایان پنجره واحد مجوز در اقتصاد را مورد تأکید قرارداد.

گفتنی است، در این مراسم از خدمات ۸ ساله رضا بهمن‌پور تقدیر و مسؤولیت اقتصاد و دارایی خراسان شمالی به محمود قنبری سپرده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۹۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان