//
کدخبر: ۹۵۴۸۴ //

اختصاص ۷۴ هزار میلیارد تومان به صنایع کشور

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که امسال ۷۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای بازسازی صنایع و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی کشور اختصاص یافته است.

 اختصاص ۷۴ هزار میلیارد تومان به صنایع کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که امسال ۷۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای بازسازی صنایع و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی کشور اختصاص یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، یونس الستی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و حمایت از صنایع کوچک در این اعتبار گنجانده شده است.

وی بیان داشت: این تسهیلات با نرخ چهار درصد در اختیار صاحبان صنایع کشور قرار می‌گیرد.

الستی ادامه داد: در قالب تبصره ۱۸ امسال پنج برنامه برای بخش صنعت پیش‌بینی شده که استفاده از اوراق قرضه برای توسعه طرح‌های صنعتی و معدنی با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت از جمله این برنامه‌ها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رقابت‌پذیری در بازارهای بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال به این منظور در قالب حمایت از صادرات کشور تخصیص یافته که در سه بسته حمایتی تدوین و هفته گذشته در کمیسیون اقتصاد تصویب و به هیات دولت ارسال شد.

الستی بدون اشاره به ۳ برنامه دیگر اتخاذ شده در قالب تبصره ۱۸، ادامه داد: بخش صادرات کالاهای صنعتی کشور سال گذشته ۳۱ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشت و امیدواریم امسال از این میزان فراتر رود.

وی همچنین به نوسان بازار ارز اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی قول داده که ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را برای سایر نیازهای مردم تامین کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود شفاف‌سازی و مبارزه با فساد را از دیگر رویکردهای این وزارت خانه در سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: تمام سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه و بخش خصوصی باید شفافیت را در اولویت کاری قرار دهند.

معاون امور اقتصادی استانداری البرز نیز در این آیین گفت: در این برهه حساس، فعالیت صنعتگران و تولیدکنندگان ایثارگرانه است.

عبادالله کامکار افزود: افرادی که در بخش صنعت استان سرمایه‌گذاری می‌کنند، نیازمند حمایت هستند و باید مشوق های لازم برای آنان پیش‌بینی شود.

در پایان این آیین از زحمات ایرج موفق رئیس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز قدردانی و جهانگیر شاهمرادی به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۴۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان