//
کدخبر: ۹۵۱۲ //
دبیر شورایعالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور:

لایحه مناطق آزاد جدید در دستور کار مجلس/ استان بوشهر رتبه اول تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری

دبیر شورایعالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: دولت هم اکنون مشغول بررسی مفاد و بندهای لایحه بودجه سال 96 است و پس از اتمام آن، بررسی لایحه مناطق آزاد تجاری و اقتصادی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

 اکبر ترکان بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: نیاز کشور به راه‌اندازی َال 96، لایحه مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از بین استان‌های مستعد کشور برای داشتن منطقه آزاد تجاری، استان بوشهر در تمامی ارزیابی‌های انجام شده در طی 22 سال گذشته به عنوان استان اول برای برخورداری از این مزیت مطرح بوده و همه شاخص‌های داشتن منطقه آزاد تجاری را دارد.

دبیر شورای‌عالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بدون اعلام دلایل تحقق نیافتن منطقه آزاد تجاری بوشهر ی 22 سال گذشته، عنوان کرد: دولت یازدهم با شناختی که از مزیت‌های مناطق آزاد تجاری برای کشور دارد، لایحه مناطق مستعد به همراه کار کارشناسی شده را به مجلس فرستاد که استان بوشهر نیز در ردیف استان‌های مورد توجه دولت برای داشتن منطقه آزاد تجاری قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس قوانین مصوب پیشین و قوانین جدید گمرکی، تمام کالاهای موجود در مناطق آزاد تجاری مشمول قاچاق نمی‌شوند و هم در ورود و هم در خروج تحت بازرسی و بررسی گمرک ایران قرار دارند.

ترکان یادآور شد: مزیت‌های موجود در مناطق آزاد از جمله معافیت‌های مالیاتی، حقوق گمرکی، قانون کار، قوانین پول و تجارت و ویزا سبب می‌شود که شاهد رونق اقتصادی و کسب و کار در این مناطق بر مبنای سرمایه‌گذاری ‌های وسیع بخش خصوصی باشیم.

وی اظهار داشت: هر چند استخدام دولتی هنوز به شکل کامل منع نشده است اما دولت به موضوع استخدام نیروی انسانی به شکلی که قبلا انجام می‌شد دیگر ورود نمی کند.

ترکان بیان کرد: این بدان معناست که افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند نباید انتظار داشته باشند که دولت برای آن ایجاد شغل کند بلکه این دانشجویان هستند که پس از اتمام تحصیلات باید خودشان به عنوان کارآفرین عمل کرده و با تولید شغل برای خود به توسعه محیط کسب و کار و کارافرینی برای دیگران نیز کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: تنها کاری که دولت می‌تواند انجام دهد ارائه امکانات و تشویق دانشگاه‌ها برای تاسیس رشته‌هایی مرتبط با محیط کسب و کار است تا زمینه آموزش‌های حرفه‌ای برای ورود به عرصه کسب و کار انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان