//
کدخبر: ۹۲۱۸۴ //

افزایش ۲ درصدی قیمت نفت در پی خروج آمریکا از برجام

در پی خروج آمریکا از برجام قیمت نفت ۲ درصد افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال بیش از ۷۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

 افزایش ۲ درصدی قیمت نفت در پی خروج آمریکا از برجام
به گزارش فرتاک نیوز،

 در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از 2 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم در سه سال و نیم گذشته رسید.

تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران احتمال درگیری در منطقه غرب آسیا را افزایش داده است. بخش مهمی از نفت مورد نیاز جهان از این منطقه تامین می شود.

ایران روزانه حدود 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می کند که در صورت پایبندی مشتریان نفت ایران به تحریم های آمریکا این رقم به نصف کاهش خواهد یافت اما تحلیلگران پیش بینی می کنند فقط 200 تا 500 هزار بشکه در روز از صادرات نفت ایران کاهش یابد.

بر اساس این گزارش امروز قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا با افزایش 1.53 دلاری به 70.59 دلار رسیده است. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با افزایش 1.79 دلاری به 76.64 دلار در هر بشکه رسیده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا تحریم  نفتی ایران بعد از گذشت 180 روز از سر گرفته خواهد شد مگر آن که توافق جدیدی حاصل شود. حال باید دید آیا خریداران نفت ایران به تحریم های ثانویه آمریکا عمل خواهند کرد یا نه و واکنش ایران در این زمینه چه خواهد بود.

رئیس جمهور ایران شب گذشته اعلام کرد مهلتی چند هفته ای را در نظر گرفته تا تضمین های لازم برای حفظ منافع ایران در برجام را از سوی امضاکنندگان این توافق دریافت کند. در عین حال انگلیس و آلمان با وجود ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام اعلام کرده اند همکاری شرکت هایشان با ایران به تصمیم خودشان بستگی دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان