//
کدخبر: ۸۴۹۸۹ //

استاندار قزوین: کیفیت مطلوب، مهم‌ترین عامل حمایت مردم از کالای ایرانی است

استاندار قزوین با اشاره به اینکه تولید کنندگان باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند چراکه مهمترین عامل برای جذب مردم برای استفاده از کالای ایرانی کیفیت مطلوب است گفت: اگر نتوانیم با کالای خارجی رقابت کنیم باز هم این وضعیت تغیر نمی‌کند.

استاندار قزوین: کیفیت مطلوب، مهم‌ترین عامل حمایت مردم از کالای ایرانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای اداری که با موضوع تبیین شعار سال عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مردم در ترجیح مصرف کالای خارجی نسبت به ایرانی مردد هستند چراکه فکر می‌کنند همیشه تولیدات وارداتی بهتر از تولیدات داخلی است.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع تولیدات داخلی بهتر از تولیدات خارجی است و مردم باید توجه داشته باشند که با خرید کالای ایرانی از تولید داخلی حمایت کنند.

زاهدی بیان کرد: نکته دیگر خود تولید کنندگان هستند که می‌توانند در این زمینه راهگشا باشند چراکه کیفیت مهمترین عامل برای جذب مردم برای استفاده از کالای ایرانی است و اگر نتوانیم با کالای خارجی رقابت کنیم باز هم این وضعیت تغیر نمی‌کند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین واحدهای بسیار موفقی دارد که کالاهای قابل رقابت با کالاهای خارجی را تولید می‌کنند تصریح کرد: نقش رسانه‌ها و افراد ذی‌نفوذ و تاثیرگذار بر افکار عمومی در این زمینه تعیین کننده است تا به عنوان یک فرهنگ این مساله را جا بیندازند که کالای ایرانی مصرف شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تعیین فرمودند که باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم، گفت: ما موظفیم که در سطح استان برنامه چیده تا به این مهم دست پیدا کنیم.

زاهدی با اشاره به اینکه در سال 97 باید چند مساله مهم مورد توجه قرار گیرد و اولین مساله مهم استان، آب است افزود: در اواخر سال گذشته دولت کار گروهی با عنوان کارگروه سازگاری با کم آبی را تصویب کرد اما بحث بر این است که در شرایط فعلی باید با کمی منابع آب سازگار شویم.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه استان قزوین هم از این امر مستثنی نیست و ممکن است منافع زود گذر ما آیندگان را به خطر اندازد خاطرنشان کرد: همه دست اندر کاران موظف اند که برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه مساله اشتغال همچنان جز مسائل روز استان قرار دارد افزود: هرچند با توجه به اینکه در سال گذشته تعداد افراد شاغل نسبت به سنوات پیشین بیشتر شده اما لازم است که همچنان این امر مورد توجه باشد.

زاهدی گفت: مطالبات مردم فقط اقتصادی نیست بلکه فرهنگ و سیاست را نیز شامل می‌شود این در حالی است که ما به عنوان یک واقعیت باید بپذیریم هرکسی یک دیدگاه سیاسی دارد و باید با همکاری با یکدیگر جامعه ای رو به رشد را پرورش دهیم.

این مسئول همچنین اظهار کرد: لازم است سازمان‌هایی که مسئولیت نشاط جامعه را برعهده دارند در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشند تا جامعه‌ای پر نشاط‌‌تر را داشته باشیم.

استاندار قزوین همچنین از برگزاری کنگره 3000 شهید قزوین خبر داد و تصریح کرد: همه دستگاهها باید کمک کرده تا کنگره‌ای در شان شهدا برپاشود.

وی با اشاره به رویداد مهم دیگر استان در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است برگزاری دوسالانه خوشنویسی و شعر آئینی در دستور کار قرار دارد و لازم است دستگا‌ه‌های فرهنگی فعال‌تر از گذشته پیش روند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۹۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان