//
کدخبر: ۷۸۷۶۶ //

نماینده مجلس:شرایط خرید۲۰۰ فروند هواپیما توسط وزیر راه فراهم شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان هوایی، شرایط لازم را برای امضای 3 قرارداد جهت خرید 200 فروند هواپیما فراهم کرد.

 نماینده مجلس:شرایط خرید200 فروند هواپیما توسط وزیر راه فراهم شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد لاهوتی افزود: با اجرایی شدن برجام عباس آخوندی با وجود هجمه های زیاد، نسبت به عقد قرارداد با 3 کمپانی بزرگ بوئینگ، ایرباس و ATR اقدام کرد تا شرایط لازم برای نوسازی ناوگان فرسوده هوایی کشور فراهم شود.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدار وزیر راه و شهرسازی در مورد بالا بودن سن ناوگان هوایی و فرسوده بودن آنها، اظهار داشت: وزیر راه پس از امضای برجام به منظور ارتقای سطح خدمات هوایی به مسافران و بالا بردن ضریب ایمنی پروازها تلاش های زیادی انجام داد و در این زمینه انتقادی بر عملکرد وی نیست.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی و دلایل این اقدام از سوی نمایندگان مجلس گفت: بررسی ابعاد حادثه و فعالیت شرکت هواپیمایی مربوطه نشان می دهد که وزیر راه و شهر سازی تا چه اندازه در این مورد مقصر بوده و یا کوتاهی کرده است.

 

به گفته این نماینده مجلس، شرکت هواپیمایی آسمان از جمله شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است و این صندوق زیر نظر وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی فعالیت می کند.

 

لاهوتی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد سقوط یکی از هواپیماهای مدل «ای تی آر» در ارتفاعات دنا بودیم که جزو هواپیماهای ایمن محصول مشترک فرانسه و ایتالیا محسوب می شود و هم اکنون نیز تعداد قابل توجهی از آنها در سراسر دنیا در ناوگان هوایی کشورهای مختلف جهان در حال پرواز هستند.

 

وی با هشدار نسبت به استفاده از هواپیماهای فوکر در کشور تصریح کرد: اگر این سانحه در خصوص هواپیمایی مانند فوکر رخ می داد می توانستیم نسبت به محکوم کردن وزیر راه و شهرسازی اقدام کنیم چرا این نوع هواپیما از نوع بی کیفیت ترین و خطرناک ترین وسایل نقلیه هوایی است که امنیت مردم را به خطر می اندازد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در مقابل آن، هواپیماهای «ای تی آر» یکی از ایمن ترین هواپیماهای موجود دنیا در مسیرهای کوتاه برد هستند و کارنامه خوبی را در ایران و جهان دارند و نمی توان نسبت بی کیفیتی آن معترض شد.

 

این نماینده مجلس با اشاره به تخصص و تبحر خلبان هواپیمای «ای تی آر» که در ارتفاعات دنا سقوط کرد، گفت: افزایش سن ناوگان هوایی کشور مساله مهمی است و در این بین این سوال مطرح است که مقصر بالا بودن سن ناوگان هواپیمایی و عمر بیش از 25 سال برای برخی ازاین ناوگان آیا مربوط به وزیر راه و شهرسازی است؟

 

لاهوتی بیان کرد: بالا بودن سن ناوگان هوایی و فرسوده بودن آن مساله ای است که بارها و بارها از سوی وزیر راه و شهرسازی نسبت به آن هشدار داده شده بود و باید نوسازی ناوگان هوایی ایران مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

 با سقوط یک فروند هواپیمای ای تی آر در روز 29 بهمن ماه سال جاری در ارتفاعات دنا تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد وزیر راه و شهرسازی معترض بودند و قرار است عبای آخوندی هفته آینده در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حضور پیدا یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان