//
کدخبر: ۷۸۳۵ //
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد

پاسخ به تخریب اقدامات دولت درباره شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره تخریب اقدامات دولت در راه‌اندازی شبکه ملی ارتباطات توسط عده‌ای گفت: از ۳ سال قبل بنا بود توجهی به این حرف‌ها نکنیم و بیشتر عمل کنیم که مردم عمل ما را ببینند و قضاوت کنند.

پاسخ به تخریب اقدامات دولت درباره شبکه ملی اطلاعات

به گزارش فرتاک نیوز،  محمود واعظی امروز در حاشیه رونمایی از پروژه‌های اپراتور دوم تلفن همراه به مناسبت دهه فجر از افزایش POPهای شرکت‌ ارتباطات زیرساخت از 66 POP به 104 POP خبر داد و گفت:‌به زودی تعداد POP‌های کشور به 170 نقطه افزایش می‌یابد.

POP مراکز ارائه سرویس شرکت ارتباطات زیر ساخت‌ هستند که در شهرهای ایجاد می‌شوند و اپراتورها و شرکت‌ها می‌توانند در این مراکز خدمات زیرساخت ارتباطی را با قیمت کمتر و کیفیت بهتر دریافت کنند.

وزیر ارتباطات از پیش‌بینی فنی و حقوقی برای ارائه اینترنت اشیا را در سال‌های آینده توسط وزارت ارتباطات خبر داد و گفت:‌ از 2 سال قبل کمیته‌ای درباره اینترنت اشیا در وزارت ارتباطات تشکیل شده که این کمیته ابعاد فناوری و زیرساختی، حریم خصوصی، امنیت و قوانین و مقررات مربوط به این موضوع را بررسی می‌کند.

وی گفت:‌ درباره فرکانس مورد نیاز اینترنت اشیا نیز پیش‌بینی لازم انجام شده است و اگر  امروز به اینترنت اشیا در مرحله آزمایشگاهی فرکانس اصلی را تخصیص دهیم، در زمان راه‌‌اندازی رسمی قطعاً با کمبود فرکانس مواجه خواهیم شد، در نتیجه اکنون پیش‌بینی لازم برای فرکانس اینترنت اشیا شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره کم‌فروشی اینترنت توسط برخی شرکت‌های اینترنتی گفت:‌ به عنوان دولت اعلام می‌کنم که محدویتی در واگذاری امکانات وجود ندارد و تمامی مشکلات مربوط به کیفیت و سرعت اینترنت در شبکه زیرساخت که در گذشته وجود داشت اکنون رفع شده است.

واعظی افزود: در حال حاضر مشترکانی که از سرویس‌‌های سیم مسی استفاده می‌کنند مشکل محدودیت سرعت دارند که برای حل این مشکل هم‌اکنون سرویس TD-LTE (ارتباطات ثابت نسل چهار) در 132 شهر، فیبرکشی به مناطق مسکونی جدید و مناطق تجاری در حال ارائه است و در مجموع برای مشترکانی که ناچاراً از سیم مسی سرویس می‌گیرند، در دنیا فناوری‌های جدیدی برای افزایش سقف سرعت از 2 مگابیت در ثانیه به 8 مگابیت در ثانیه عرضه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره تخریب اقدامات دولت درباره شبکه ملی اطلاعات که توسط برخی افراد، گفت: اکنون شبکه ملی اطلاعات در مرحله تبلیغ و بحث نیست، بلکه به مرحله اقدام و عمل رسیده و همچنان که فعالان بخش خصوصی بدون اجبار و مختارانه درباره افزایش تولید محتوای داخلی در بستر شبکه ملی اطلاعات آمار ارائه می‌کنند.

وی گفت: برخی یا اطلاع ندارند یا ذهنیتی دارند که برخی مسائل را مطرح می‌کنند و باید به این افراد گفت که شبکه ملی اطلاعات ما من و فقط داخل وزارت ارتباطات نیست، خدمت بزرگی است که در کشور به وجود آمده و همه بخش‌ها از جمله دانشگاه‌ها و بخش خصوصی از آن استفاده می‌کنند.

واعظی ادامه داد: از سه سال قبل بنا گذاشتیم که توجهی به این حرف‌ها نکنیم و بیشتر می‌خواستیم عمل کنیم و مردم عمل ما را ببینند و قضاوت کنند که مردم بهترین قاضی هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان