//
کدخبر: ۶۹۵۳ //

تعرفه‌های اینترنتی با راه‌اندازی شبکه ملی کاهش می‌یابد

شبکه ملی اطلاعات در راستای ارایه خدمات بیشتر به ملت ایران، کاهش تعرفه‌های اینترنتی و خدماتی با کیفیت بالاتر راه‌اندازی می‌شود.

تعرفه‌های اینترنتی با راه‌اندازی شبکه ملی کاهش می‌یابد

به گزارش فرتاک نیوز ، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز، ۱۶ بهمن‌ماه، در حاشیه افتتاح پروژه تلاش سه که یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی کشور به شمار می‌رود در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه ۱۸ بهمن‌ماه، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

واعظی اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات در راستای ارایه خدمات بیشتر به ملت ایران، کاهش تعرفه‌های اینترنتی و خدماتی با کیفیت بالاتر راه‌اندازی می‌شود.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه تلاش ۳ گفت: از ابتدای دولت بحث زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات یکی از مباحث و برنامه‌های اولویت‌دار ما بوده است و برای تحقق این امر ابتدا باید زیرساخت‌های شبکه را ایجاد می‌کردیم که این زیرساخت‌ها شامل سه لایه فیبر، انتقال و آی‌پی است.

وی ادامه داد: آنچه که امروز مورد بهره‌برداری رسیده توسعه لایه انتقال شبکه ملی اطلاعات است که ابتدای دولت هزار گیگابیت بر ثانیه بود و با توسعه دو فاز، ابتدای امسال این رقم به چهار هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امروز شبکه انتقال کشور به ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است و نتیجه کار رفع اختلالات به دلیل شبکه انتقال و افزایش سرعت و کیفیت خدمات و در نهایت رونق کسب و کار است.

وی بیان کرد: امیدواریم با تلاشی که در شرکت زیرساخت انجام می‌شود، بتوانیم در فروردین ماه امسال شاهد گسترش شبکه آی پی در کشور باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تفکیک ترافیک داخلی از خارجی گفت: موضوع ترافیک داخل و خارج بیشتر به بحث تعرفه‌ها برمی‌گردد که باید از هم جدا کنیم. هم‌اکنون مذاکرات بسیاری با شرکت‌ها انجام دادیم و دلیل تأخیرها به دلیل توافق‌ها بود. ما هم‌اکنون به جمع‌بندی رسیدیم و حتی در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شد و قرارمان بر این است که تعرفه کسانی که استفاده از پهنای داخل و در بستر شبکه ملی اطلاعات استفاده می‌کنند، یک‌دوم اینترنت بین‌المللی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه‌ زمانی ایران به هاب ارتباطی در منطقه تبدیل می‌شود، گفت: هم‌اکنون این آمادگی از سوی شرکت زیرساخت ایجاد شده است تا بسیاری از دیتاها و صوت‌ها از ایران عبور کند. ترانزیت عبوری از ایران نسبت به چند سال گذشته چهار برابر شده است و بر اساس تکلیف مقرر شده برنامه پنج‌ساله ششم این رقم باید به ۳۰ ترا افزایش یابد یعنی رشدی بالغ بر ۶۰ برابری است.

همچنین جهرمی، مدیرعامل شرکت زیرساخت با اشاره به کاهش تعرفه اینترنت کشور گفت: تعرفه‌ها بر اساس حجم سرمایه گذاری و میزان بازار مشخص می‌شود. همچنین اگر بازار بزرگتر و ترافیک افزایش بیابد، کاهش قیمت منطقی است و هم‌اکنون به دستور وزیر ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات،م شغول محاسبه میزان بازار است تا در نهایت تعرفه‌ها مشخص شود.

 

 

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان