//
کدخبر: ۷۷۸۶۳ //

دردسری که "سانچی" برای ژاپنی ها ایجاد کرد

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد: آلودگی نفتی که به جزایری در جنوب ژاپن رسیده، ناشی از حادثه غرق شدن نفتکش ایرانی سانچی بوده است.

 دردسری که "سانچی" برای ژاپنی ها ایجاد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد: آلودگی نفتی که در اوایل ماه جاری میلادی به جزایری در جنوب ژاپن رسیده، ناشی از حادثه غرق شدن نفتکش ایرانی سانچی بوده است.

 

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد: بررسی نمونه های مواد نفتی که روز 8 فوریه از مناطق ساحلی جزایر اوکینورابو و یورون در مجمع الجزایر آمامی نشان می دهد که این آلودگی مرتبط با غرق نفتکش سانچی بوده است.

 

نفتکش سانچی پس از برخورد با یک کشتی باری در نزدیکی ساحل بندر شانگهای چین، روز 14 ژانویه با هزاران تن میعانات نفتی غرق شد.

 

یک مقام گارد ساحلی ژاپن در این باره گفت: با توجه به شباهت مواد نفتی که به ساحل این دو جزیره رسیده با محموله نفتکش سانچی و این واقعیت که هیچ حادثه دریایی دیگری که منجر به نشت نفت در نزدیکی این منطقه شود رخ نداده است، به احتمال بسیار زیاد این آلودگی مربوط به حادثه سانچی بوده است.

 

آلودگی سیاه نفتی ابتدا روز 28 ژانویه در ساحل جزیره تاکاراجیما مشاهده شد و پس از آن این آلودگی ها در 21 جزیره دیگر جنوب شرق ژاپن نیز دیده شده است. این مناطق به دارا بودن سواحل دست نخورده و سیستم های مرجانی شهرت دارند.

 

وزارت محیط زیست ژاپن در ماه ژانویه اعلام کرده بود که احتمال رسیدن آلودگی ناشی از حادثه سانچی به سواحل ژاپن کم است.

 

در بیانیه گارد ساحلی ژاپن همچنین آمده است؛ نمونه گیری های انجام شده در فاصله روزهای 29 ژانویه تا 2 فوریه در 14 منطقه مختلف نزدیک سواحل جنوبی ژاپن نشان می داد که هیچ آلودگی نفتی ای در این منطقه وجود ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۸۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان