//
کدخبر: ۷۲۸۸۷ //

آخرین نوسانات شاخص کشور

شاخص بورس امروز (دوشنبه)، در ادامه تعدیل‌های منفی، ۳۶۸ پله دیگر پایین آمد و در جایگاه ۹۹ هزار و ۴۶ واحدی قرار گرفت.

آخرین نوسانات شاخص  کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

شاخص بورس امروز (دوشنبه)، در ادامه تعدیل‌های منفی، ۳۶۸ پله دیگر پایین آمد و در جایگاه ۹۹ هزار و ۴۶ واحدی قرار گرفت.

 

 شاخص بورس که در روزهای اخیر در مرز کانال ۱۰۰ هزار واحدی متوقف شده است، امروز نیز به استراحت پرداخت و عقب‌نشینی کرد.

 

کارشناسان معتقدند که افت شاخص در روزهای اخیر، بخشی از روند استراحت و تعدیل شاخص بورس است که خود را برای ورود به کانال ۱۰۰ هزار واحدی آماده می‌کند، بنابراین به‌زودی باید منتظر ثبت رکورد تاریخی جدید در بازار سرمایه باشیم.

 

در معاملات امروز ۹۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال در ۵۹ هزار و ۴۹۵ نوبت مبادله شد.

 

بررسی شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نشان می‌دهد که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت‌های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می‌گذارد، ۱۱۷ واحد و شاخص کل (هم‌وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت‌های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می‌شود، ۱۴ واحد کاهش یافت.

 

شاخص قیمت (هم‌وزن) که بیان‌گر سطح عمومی قیمت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است، نیز ۱۰ واحد و شاخص آزاد شناور که بیان‌گر بخشی از سهام شرکت‌هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۲۹۴ واحد افت کرد.

 

شاخص بازار اول که به شرکت‌هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۳۳۵ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۳۹۳ واحد افت کرد.

 

در معاملات امروز، فلزات اساسی در صدر گروه‌های بورسی قرار گرفت؛ امروز در این گروه ۱۲۱ سهم به ارزش ۴۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

گروه کانی‌های فلزی به ارزش ۲۴۳ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۱۴۴ میلیارد ریال جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

 

در رده چهارم، گروه خودرو با معاملاتی به ارزش ۱۱۲ میلیارد ریال جای گرفت.

گروه فرآورده‌های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش ۹۹ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

نمادهای وغدیر (سرمایه‌گذاری غدیر)، فولاد (فولاد مبارکه)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، پارسان (نفت و گاز پارسیان)، تاپیکو (سرمایه‌گذاری نفت و گاز تامین)، و فخوز (فولاد خوزستان) در معاملات امروز، بیشترین عامل افت شاخص بودند، اما فملی (ملی صنایع مس) بیشترین تاثیر مثبت را بر جای گذاشت.

 

مبادله ۴۰۴ میلیون سهم و اوراق بهادار در فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) نیز در معاملات امروز کمتر از یک واحد رشد کرد و در رقم یک هزار و ۸۶ واحدی ایستاد.

 

در معاملات امروز، بیش از ۴۰۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از یک‌هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال در ۵۱ هزار و ۸۲ نوبت در فرابورس ایران خریدوفروش شد.

 

نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، سرچشمه (سرمایه‌گذاری مس سرچشمه)، بساما (بیمه سامان) و شرانل (نفت ایرانول) دارنده بیشترین سهم در تقویت شاخص فرابورس بودند، در مقابل هرمز (فولاد هرمزگان جنوب)، ارفع (آهن و فولاد ارفع) و دماوند (تولید برق دماوند) بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

 

زنگان (صنعت روی زنگان)، بساما (بیمه سامان) و فزرین (زرین معدن آسیا) نیز دارای بیشترین رشد قیمت بودند وقچار (فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال)، غپاذر (شیر پگاه آذربایجان شرقی) و کمرجان (بازرگانی و تولیدی مرجان) نیز با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۸۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان