//
کدخبر: ۶۲۱۰۰ //
نیاز به هزار میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده

شهریاری: دولت از عهده احیای بافت های فرسوده بر نمی آید/ بایستی ۲هزار ۷۰۰ محله بازآفرینی شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از عهده احیای بافت های فرسوده بر نمی آید، تاکید کرد که هزار میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده بودجه لازم است.

شهریاری: دولت از عهده احیای بافت های فرسوده بر نمی آید/ بایستی 2هزار 700 محله بازآفرینی شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به ضرورت بازآفرینی بافت های فرسوده، اظهار داشت: از نظر قانونی برای احیای بافت فرسوده خلائی نداریم در قوانین خاص مربوط احیای بافت های فرسوده و هم در قانون عرضه مسکن و هم در قانون برنامه ششم توسعه که آخرین قانون در این خصوص است، نکات مناسبی تاکید شده است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین مصوبه مجلس در زمینه بافت های فرسوده، گفت:  در مواد 59، 61 و 62 تکالیف کاملا مشخصی برای دولت تعیین شده است تا به لحاظ کمی و کیفی بافت های فرسوده را بازسازی و نوسازی کند و دستگاه های متولی از جمله وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور را مشخص کرده است.

 

نماینده مردم دشتی در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه موانعی بر سر راه احیای بافت فرسوده وجود دارد، ادامه داد: در مسیر احیا بافت فرسوده مانعی بر سر راه است که اگر بتوانیم این موانع را برطرف کنیم دستیابی به هدف ممکن می شود، بافت های فرسوده به ویژه به خاطر ناپایداری بناها و قطعات و نفوذ ناپذیری و کمبود خدمات و آلودگی بصری و زیست محیطی باعث عدم تعلق ساکنین و مهاجرت آنها شده است.

 

بی اعتمادی ساکنین بافت های فرسوده به طرح های دولت

وی بیان داشت: بنابراین با فضاهای خالی و سکونت کارگران شهرستانی در این خانه ها شده ایم و در واقع دسترسی به مالک ممکن نیست،در این شرایط یکی دیگر از مشکلاتی که دراحیای بافت های فرسوده با آن مواجه هستیم بی اعتمادی ساکنین این بافت های به طرح ها و برنامه های دولت است.

 

شهریاری توضیح داد: این عدم اطمینان باعث می شود که مردم در برنامه های بهسازی و بازآفرینی بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری با دولت همکاری و مشارکت نداشته باشند.

 

احیای بافت فرسوده هزارمیلیاردتومان بودجه می خواهد

این نماینده مجلس بیان داشت: از موانع دیگری برای تحقق اهداف برنامه ششم تامین بودجه است، طبق برنامه ششم توسعه کل کشور باید 50 درصد محلات موجود در بافت های فرسوده که 2هزار 700 محله برآورد شده است بازآفرینی شود که به هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد بنابراین با وضعیت اقتصادی کشور به نظر می رسد دولت از عهده تامین بودجه برنخواهد آمد.

 

مدیریت واحد برای احیای بافت های فرسوده تعریف شود

وی ادامه داد: مانع دیگر این است که دستگاه های مختلفی در احیای بافت فرسوده ذی مدخل هستند وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت نیرو، سازمان مخابرات، آب و فاضلاب و میراث فرهنگی باید در این زمینه به صورت مستقل نقض ایفا کند و این روند به کندی احیای بافت فرسوده منجر می شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:بنابراین باید مدیریت واحد طراحی شود و همه دستگاه ها را هماهنگ و به صف کند تا بتوانیم در مسیر احیای بافت های فرسوده گامی برداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خانه ملت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۱۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان