//
کدخبر: ۴۴۷۹۸۶ //

رکورد جدید در مصرف بنزین / نیازمند همکاری مردم هستیم

طبق گفته های وزیر نفت، مصرف بنزین در کشور رکورد جدید را ثبت کرده است.

رکورد جدید در مصرف بنزین / نیازمند همکاری مردم هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

جواد اوجی، وزیر نفت اعلام کرده است مصرف بنزین در کشور یک رکورد جدید را ثبت کرده است و بیش از ۱۳۲ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات اخیر توزیع شده است. رعایت الگوی مصرف و همچنین کنار گذاشتن خودروهای فرسوده، می تواند نقش مهمی در کنترل مصرف بنزین داشته باشد.

وزیر نفت گفت: همزمان با کاهش شدید دمای هوا و استمرار شبکه گازرسانی کشور، شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پخش فرآورده‌های نفتی بیش از ۱۳۲ میلیون لیتر بنزین را در تعطیلات اخیر توزیع کردند.

جواد اوجی ظهر امروز (دوشنبه، هفتم اسفندماه) در حاشیه بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی نفت ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا طی هفته جاری و ادامه این روند در هفته آینده اظهار کرد: با تلاش همکارانم در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت هیچ نقطه‌ای از کشور دچار افت فشار نشده است.

 

وی ادامه داد: امسال نسبت به دوره مشابه پارسال روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتری تولید می‌شود که سهم فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی در بخش دریا و فاز ۱۴ در بخش خشکی در این میان از همه بیشتر است.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه کارکنان صنعت نفت در بخش بالادستی و پایین‌دستی با آمادگی کامل وارد فصل زمستان شده‌اند، افزود: این کارکنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانستند آسیب ناشی از حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی به خطوط لوله سراسری گاز کشور را برطرف کنند و پایداری گاز را به شبکه گاز کشور بازگردانند.

تزریق روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری

اوجی با اشاره به سرمای بی‌سابقه هوا در اسفندماه امسال اظهار کرد: امروز بر اساس گزارش همکارانم در شرکت ملی نفت ایران بیش از یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب گاز خام در کشور تولید می‌شود که پس از پالایش بیش از ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری گاز کشور تزریق می‌شود.

همکاری مردم در زمینه رعایت الگوی مصرف گاز

وی با اشاره به همکاری مردم در زمینه رعایت الگوی مصرف گاز و نیز ارائه مشوق‌های خوب شرکت‌ملی گاز ایران برای مشترکان کم‌مصرف گاز گفت: رعایت الگوی مصرف گاز در حالی در کشور از سوی مردم رعایت می‌شود که خدا را شکر شاهد بارش یک متری برف در برخی نقاط کشور همچون شمال شرق ایران بوده‌ایم.

وزیر نفت حفظ دمای ۱۸ تا ۲۲ درجه منزل، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها و خاموش کردن سیستم گرمایشی بخش‌های غیرقابل استفاده منزل را از جمله راه‌های کاهش مصرف گاز در هفته‌های باقی‌مانده از فصل زمستان دانست.

 بنزین رکوردشکنی کرد

طبق اعلام وزارت نفت، اوجی به افزایش مصرف روزانه بنزین کشور در ایام تعطیلات اخیر اشاره کرد و گفت: مصرف بنزین کشور به ۱۳۲ میلیون لیتر در روز رسیده است و با وجود سرمای شدید در کشور در روزهای اخیر هیچ‌یک از ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع کشور دچار اختلال و کمبود سوخت نشد. همکاران من در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همزمان با تأمین بنزین به‌صورت شبانه‌روز سوخت مایع نیروگاه‌های کشور را نیز در این ایام به نحو احسن تأمین کرده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۹۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان