//
کدخبر: ۴۳۷۱۶۱ //

فوری/ واردات لوازم خانگی آزاد شد

معاون اول رئیس جمهور بخشنامه مصوبه هیأت وزیران در خصوص مجوز واردات لوازم و تجهیزات برقی و گاز سوز (لوازم خانگی) با استاندارد و بر چسب انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی را ابلاغ کرد.

فوری/ واردات لوازم خانگی آزاد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

اردیبهشت امسال (1402) سازمان استاندارد خواهان واردات یکسری محصولات گاز سوز خانگی شد. درخواستی که بعد از 7 ماه دولت به آن پاسخ مثبت داد. در روز قبل هم محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم این بخشنامه واردات لوازم و تجهیزات برقی و گاز سوز (لوازم خانگی) با استاندارد و بر چسب انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: هیئت وزیران در جلسه 15 آذر 1402  به پیشنهاد شماره ۵۶۵۸۰ ، مورخ 31 اردیبهشت 1402 سازمان ملی استاندارد ایران و به استناد اصل یکصد و ی و هشتم قانون اساسی ایران تصویب کرد. بند (۴) تصویب نامه شماره ۹۴۰۳۵ ت ۴۲۴۰۰ ه مورخ ۱۳۸۸/۵/۱۷ به شرح زیر اصلاح می‌شود.

 

نامه واردات تجهیزات گازی

 
 

 در بند 4 این مصوبه آمده است: واردات لوازم و تجهیزات برقی و گازسوز مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد معیار مصرف و بر چسب،انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی و بر اساس آخرین ویرایش استاندارد ملی معیار مصرف انرژی تجهیزات انرژی بر برقی خانگی و گازسوز مشمول مقررات اجرای اجباری مجاز بوده و باید از این واردات تجهیزات با رتبه‌های انرژی پایین‌تر جلوگیری به عمل آید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۱۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان