//
کدخبر: ۴۳۲۲۸۶ //

فوری/ پرداخت وام قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی آغاز شد/ بانک مرکزی اطلاعیه داد

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: هفته اول آذر با حضور رئیس کل بانک مرکزی طرح پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد با مدل جدید اعتبارسنجی آغاز می‌شود.


فوری/ پرداخت وام قرض‌الحسنه 300 میلیون تومانی آغاز شد/ بانک مرکزی اطلاعیه داد
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: این تسهیلات تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بدون کارمزد و با مدل جدید اعتبارسنجی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

چندی پیش معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به مدل جدید اعتبارسنجی بانک‌ها گفته بود: این مدل در حد مدل‌های اعتباری مطرح جهان از لحاظ دقت و پوشش است. پروژه اعتبارسنجی بسیار مهم است و مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

به گفته مهران محرمیان، تفاوتی که مدل جدید اعتبارسنجی نسبت به قبل دارد این است که دقت آن افزایش پیدا کرده است و از حدود بیش از ۶۰ درصد به ۸۸ درصد رسیده. مضاف بر اینکه پوشش این مدل از حدود ۳۰ درصد (به‌عبارتی حدود ۳۰ درصد ایرانیان امتیاز اعتباری داشتند) به نزدیک ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی افزود: مدل اعتبارسنجی جدید برای تکمیل، نیازمند دریافت اطلاعات از بخش‌های مختلف است که خوشبختانه اطلاعات سازمان مالیاتی به دست ما رسیده و با دریافت سرویس وزارت رفاه و فراجا برای جرایم رانندگی سیستم عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است که ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ از سوی بانک مرکزی اعلام شده بود مدل امتیازدهی اعتباری اشخاص حقیقی بازنگری و مورد تصویب شورای سنجش اعتبار قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان