//
کدخبر: ۴۳۱۵۲۳ //

قیمت انواع میوه و سبزی در بازار +جدول

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۵ تا ۲۱ آبان) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

قیمت انواع میوه و سبزی در بازار +جدول
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (پانزدهم تا بیست و یکم آبان) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

قیمت عمده میوه و سبزیجات که از سوی اتحادیه صنف حق‌العمل (بارفروشان) میوه و تره بار تهران اعلام می‌شود قیمت پایه تمام محصولات کشور در بازار داخل است. روزانه بین ۱۵ تا ۳۰ هزار تن انواع میوه و سبزی که بالغ بر ۶۶ قلم محصول است وارد تهران می‌شود. این عدد در برخی مقاطع زمانی مانند شب عید به ۴۰ تا ۵۰ هزار تن می‌رسد.

افزایش قیمت بارها در میدان میوه و تره بار شهرداری‌ها باید ۱۵ درصد باشد و این عدد در بین خرده فروش‌های سطح شهر بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

بازار میوه

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو انگور ۲۹.۸۰۰ تا ۷۸، نارنگی ۳۱.۸۰۰ تا ۳۴.۸۰۰، سیب قرمز ۳۲.۸۰۰ تا ۴۸، سیب زرد ۳۴.۸۰۰ تا ۴۸، کیوی ۴۹.۸۰۰ تا ۵۴.۸۰۰، انار ۳۲.۸۰۰ تا ۴۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۲۷.۸۰۰ تا ۳۷.۸۰۰، خرمالو ۴۸.۸۰۰ تا ۵۴.۸۰۰، گلابی ۸۸ تا ۱۲۸، پرتقال ۲۷.۸۰۰ تا ۴۹.۸۰۰، زالزالک ۹۸، ازگیل ۸۸ و پسته ۳۵۸ هزار تومان است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۵۸.۸۰۰ تا ۶۲.۸۰۰، آناناس ۱۱۰ و نارگیل هر عدد ۵۵ هزار تومان است.

قیمت محصولاتی که از سوی وانت بارها عرضه می‌شود نرخی پایین‌تر از خرده فروشی‌ها و در برخی محصولات کمتر از تره بار است؛ اما اگر مشتری میزان کمی از یک محصول یا چند محصول داشته باشد از فروش خودداری می‌کنند. به عنوان مثال ۴ کیلو پرتقال ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰ تا ۲۲.۸۰۰، هویج ۱۱.۸۰۰، کاهو رسمی ۱۷.۸۰۰، کاهو سالادی ۱۹.۸۰۰، خیار رسمی ۱۶.۸۰۰، خیار گلخانه‌ای ۱۴.۸۰۰، خیار مینی ۱۶.۸۰۰ و لیمو ترش ۳۹.۸۰۰ تومان تعیین شده است.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۱۴.۸۰۰ تا ۱۵.۸۰۰ و انواع پیاز شیری (سفید) ۱۴.۸۰۰، زرد ۱۸.۸۰۰ تا ۱۶.۸۰۰ و پیاز قرمز ۱۸.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

ارزان‌ترین محصول در بازار سبزی‌جات هویج و کلم سفید (۱۰ هزار تومان) و گران‌ترین سیر خشک (۹۰ هزار تومان) قیمت عمده فروشی است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

قیمت انواع میوه و سبزی در بازار +جدول

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۵۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان