//
کدخبر: ۴۳۰۲۴۶ //

در کدام مناطق تهران میوه ارزان‌تر است؟/قیمت رسمی انواع میوه و سبزی

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۷ تا ۱۴ آبان) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد. قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

در کدام مناطق تهران میوه ارزان‌تر است؟/قیمت رسمی انواع میوه و سبزی
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت عمده فروشی محصولات کشا ورزی برای هفته جاری (هفتم تا چهاردهم آبان) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

قیمت عمده میوه و سبزیجات که از سوی اتحادیه صنف حق‌العمل (بارفروشان) میوه و تره بار تهران اعلام می‌شود قیمت پایه تمام محصولات کشور در بازار داخل است. مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره آمار روزانه ورودی میوه و سبزیجات به تهران به مهر گفت: روزانه بین ۱۵ تا ۳۰ هزار تن انواع میوه و سبزی که بالغ بر ۶۶ قلم محصول است وارد تهران می‌شود. این عدد در برخی مقاطع زمانی مانند شب عید به ۴۰ تا ۵۰ هزار تن می‌رسد.

وی افزود: در تهران ۲۷۷ میدان اقماری (میدان میوه و تره بار) وجود دارد که تقریباً روزانه ۵ تا ۱۰ هزار تن بار تحویل می‌گیرند.

دارایی نژاد با اشاره به تعیین کف و سقف نرخ انواع میوه و سبزیجات ادامه داد: افزایش قیمت بارها در میدان میوه و تره بار شهرداری‌ها باید ۱۵ درصد باشد و این عدد در بین خرده فروش‌های سطح شهر بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

وی اظهار کرد: بیش از ۴ میلیون میوه فروشی (خرده فروش) در تهران فعالیت دارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره نحوه قیمت‌گذاری در سایر استان‌های کشور (دورترین و نزدیک‌ترین استان به پایتخت کشور) گفت: درصد افزایش قیمت در پایتخت بیشتر است و در سایر استان‌ها پایین‌تر زیرا اجاره بها بین استان‌ها و شهرهای کشور متغیر است.

بازار میوه

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو انگور ۲۹.۸۰۰ تا ۷۸، نارنگی ۳۰ تا ۳۲.۸۰۰، سیب قرمز ۲۰ تا ۴۴.۸۰۰، سیب زرد ۲۰ تا ۴۸، انجیر سیاه ۴۹.۸۰۰، کیوی ۵۴.۸۰۰، انار ۳۰ تا ۵۵، لیمو شیرین ۲۷.۸۰۰ تا ۳۴.۹۰۰، خرمالو ۳۰ تا ۴۸، گلابی ۵۵ تا ۱۱۸، پرتقال ۲۷.۹۰۰ تا ۴۰، زالزالک ۶۵ تا ۷۰، ازگیل ۹۸ و پسته ۲۹۸ تا ۳۹۸ هزار تومان است.

بازار میوه‌های آبدار همچنان ارزان‌ترین محصولات را به خود اختصاص داده‌اند؛ هر کیلو هندوانه ۲.۵۰۰ تا ۵ هزار تومان در حال عرضه است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۱.۵۰۰ تا ۶۲.۸۰۰، آناناس ۱۱۰ و نارگیل هر عدد ۵۵ هزار تومان است.

قیمت محصولاتی که از سوی وانت بارها عرضه می‌شود نرخی پایین‌تر از خرده فروشی‌ها و در برخی محصولات کمتر از تره بار است؛ اما اگر مشتری میزان کمی از یک محصول یا چند محصول داشته باشد از فروش خودداری می‌کنند. به عنوان مثال اگر روی تابلو نوشته شده ۵ کیلو سیب زمینی ۵۰ هزار تومان (هر کیلو ۱۰ هزار تومان) مشتری باید حداقل ۵ کیلو خرید کند. درحال‌حاضر نارنگی عرضه شده از سوی وانت بارها ۵ کیلو ۷۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰ تا ۱۷.۸۰۰، گوجه گیلاسی ۷۵، هویج ۹.۸۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو رسمی ۱۴.۸۰۰، کاهو سالادی ۱۹.۸۰۰، خیار رسمی ۱۱.۸۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، خیار مینی ۱۴.۸۰۰، کلم پیچ ۱۰.۸۰۰ و لیمو ترش ۲۹.۸۰۰ تا ۳۹.۸۰۰ تومان تعیین شده است. لیمو ترش در یک هفته اخیر افزایش قیمت به نسبت زیادی داشته است.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۱۳.۸۰۰ تا ۱۵.۸۰۰ و انواع پیاز شیری (سفید) ۱۲.۸۰۰ تا ۱۴.۸۰۰، زرد ۱۳.۸۰۰ تا ۱۴.۸۰۰ و پیاز قرمز ۱۸.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

ارزان‌ترین محصول در بازار سبزی‌جات هویج (۱۰ هزار تومان) و گران‌ترین سیر خشک (۸۰ هزار تومان) قیمت عمده فروشی است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

در کدام مناطق تهران میوه ارزان‌تر است؟/قیمت رسمی انواع میوه و سبزی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان