//
کدخبر: ۴۳۱۳۱۹ //

رمزارزهای ریپل و تن کوین دو مهمان جدید دبی

هنوز چندهفته‌ای از نمایشگاه پرهیاهوی جیتکس ۲۰۲۳ و رویدادهای جانبی آن در دبی نمی‌گذرد که باز هم قانون‌گذاران پادشاهی امارات این کشور را به صدر اخبار حوزهٔ رمزارزها و بلاک‌چین آوردند. اداره خدمات مالی دبی (Dubai Financial Services Authority) با صدور تأییدیه برای ریپل و تُن کوین، این دو رمزارز بسیار محبوب را به فهرست توکن‌های مورد حمایت خود اضافه کرد.

رمزارزهای ریپل و تن کوین دو مهمان جدید دبی
به گزارش فرتاک نیوز،

اداره خدمات مالی دبی (DFSA) دو شبکهٔ بلاک‌چین مطرح دیگر را پس از بررسی و تایید نتایج به فهرست خود اضافه کرد. این نهاد ریپل و تُن کوین را به‌عنوان ارز دیجیتال شناخته شده و مورد حمایت خود به فهرست قبلی اضافه کرد. این امر سبب می‌شود در مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) شرکت‌ها، اصناف و… بتوانند از این دو رمزارز، در کنار ارزهایی که پیش‌ازاین فهرست شده بود برای تبادلات مالی استفاده کنند.

 

اداره خدمات مالی دبی با صدور بیانیه‌ای در تاریخ ۲ نوامبر (مصادف با پنجشنبه ۱۱ آبان) با لیست‌شدن رمزارز ریپل (Ripple) با نماد XRP و تن کوین (Toncoin) با نماد TON در فهرست رمزارزهای مورد حمایت خود موافقت کرد. رمزارزهای جدید در کنار بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین در مرکز مالی بین‌المللی دبی (Dubai International Financial Centre) به رسمیت شناخته می‌شوند. این تأییدیه به مؤسسات مالی فعال در این منطقه ویژه اقتصادی اجازه می‌دهد تا از این ارزهای دیجیتال برای انجام تراکنش‌های خود استفاده کنند. در حال حاضر، بیش از ۴٬۰۰۰ شرکت در مرکز مالی بین‌المللی دبی مستقر هستند.

ریپل در سال ۲۰۲۰ دفتر مرکزی منطقهٔ MENA خود را در مرکز مالی بین‌المللی دبی افتتاح کرد. این امر نشان‌دهندهٔ اهمیت منطقهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا برای شرکت‌های حوزهٔ فناوری است. برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل در پی این اتفاق گفت:

"مشاهدهٔ تشویق اداره خدمات مالی دبی، پذیرش و استفاده از دارایی‌های دیجیتالی مانند ریپل برای ما حائز اهمیت است. این رویکرد موجب قرارگرفتن دبی در مرکزیت خدمات مالی پیشرو باهدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه خواهد شد و تسریع رشد اقتصادی این کشور را در پی خواهد داشت که برای ما بسیار خوشحال‌کننده است."

مدیرعامل ریپل در پستی دیگر که در شبکهٔ اجتماعی ایکس منتشر شد ابراز داشت:

"رگولاتورهای دبی به طور مداوم رویکرد حامی نوآوری خود را نشان داده‌اند و این اعلامیه آخرین نمونه است"

این اتفاق تنها چند روز پس از تصویب مقررات بنیادهای فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) توسط بازار جهانی ابوظبی صورت گرفت. مقررات بنیادهای فناوری دفترکل توزیع شده به‌تازگی و از اول نوامبر اجرایی شده است.

ما نیز می‌توانیم کشورهای پیشرو در منطقه را الگویی برای حرکت هرچه سریع‌تر کشور خودمان در این مسیر قرار دهیم. می‌توان همگام با پیشرفت‌های جهانی در این حوزه صرفاً در مناطق آزاد تجاری، سازوکاری را برای انجام مبادلات مالی فراهم کرد تا شاید هم جذابیت و آزادی عمل بیشتری برای تجار فراهم کرده باشیم و هم تا حدودی حداقل از گزند بخشی از تحریم‌ها در امان بمانیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان