//
کدخبر: ۴۳۰۹۷۵ //
بازار ارز | سکه امامی | انس طلا

صعود و فرود دلار در بازار ارز / انس طلا عقب نشینی کرد

بازار ارز و سکه هفته جاری را با فاصله مثبت شروع به معامله کردند ولی در ادامه در پایان معاملات شنبه کندل ستاره دنباله دار در نمودار سکه هشدار کاهش احتمالی سکه را صادر کرد.

صعود و فرود دلار در بازار ارز / انس طلا عقب نشینی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

بازار ارز و سکه یکی از مهم‌ترین بازارهای مالی جهان است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. ارزها و سکه‌ها به عنوان وسایلی برای تبادل ارزش و خرید و فروش کالا و خدمات استفاده می‌شوند. این بازارها تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا و عرضه، سیاست‌های پولی، تحولات سیاسی و اقتصادی، شرایط جهانی و بسیاری عوامل دیگر قرار می‌گیرند.

در چنین شرایطی در ادامه کندل نزولی بعد در روز یکشنبه برگشت قیمت‌ها در بازار ارز و سکه را تایید کرد و بازار ارز و طلا با اهرم وضعیت سنگین بلوکه، فشار عرضه درهم توسط بازارساز و کاهش التهابات جنگ نزولی شد.

در روز دوشنبه روزنامه خبری فری بیکن مدعی شد که نمایندگان جمهوری خواه مجلس نمایندگان امریکا قرار است بسته‌ای شامل شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را که تاکنون پیشنهاد شده به اجرا بگذارند.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که زمان برای مذاکرات برجام روبه پایان است.‌در فضای خبری این‌چنینی بازارها به حمایت‌های مهمی در بازه کوتاه‌مدت رسیدند که روند نزولی دلار را در کوتاه‌مدت متوقف کرد.

در حالی‌که در طول جنگ بیست و هفت‌روزه حماس و اسرائیل قیمت‌ها بیشتر تحت تأثیر جنگ نوسان کرده‌اند روز سه‌شنبه اخبار جنگ پررنگ تر شد همزمان با خبر رایزنی ایران و قطر برای تبادل زندانیان اسرائیلی، نیویورک تایمز مدعی شد اسرائیل حمله زمینی به غزه را آغاز کرده است. در چنین شرایطی دلار وارد روند افزایشی شد، یمن به طور رسمی وارد جنگ با اسرائیل شد و سیدحسن نصرالله اعلام کرده که در روز جاری سخنرانی خواهد. در شرایط کنونی مهم‌ترین عامل مورد توجه بازارها سخنرانی سیدحسن نصرالله در روز جاری است که می‌تواند مسیر دلار را تعیین کند آن هم در شرایطی که آنتونی بلینکن به اسرائیل سفر کرده و تقابل موضع گیری دو طرف می‌تواند بر جهت بازار ارز اثر بگذارد.

سقف دلار شکست

دلار تهران در محدوده ۵۲ هزار و ۱۰۰در این هفته شروع به کار کرد، تا کف ۵۱ هزار و ۱۵۰کاهش یافت و در ادامه رشد کرد و به کانال ۵۲ هزار تومانی وارد شد. دلار تهران نسبت به پایان هفته قبل حدود یک درصد رشد کرده است و در روز پنجشنبه توانسته به سقف مثلث تشکیل شده در نمودار تکنیکالی نفوذ کند، در چنین شرایطی اگر دلار بتواند بالای این مثلث تثبیت شود بدین معناست که روند دلار تهران همچنان صعودی خواهد بود.

بررسی‌ها از حباب درهم اما متفاوت‌تر شده‌است، در حالیکه دلار روند صعودی به خود گرفته بود درهم اهرم فشار بازارساز برای کنترل بازار ارز بوده است. همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازار ارز حباب درهم نزولی شده کف‌های جدیدی تجربه کرده در ابتدای هفته جاری حتی منفی شده و یک کف جدید در بازه شش ماهه ثبت کرده و دوباره کمی رشد کرده است. میانگین هفتگی حباب درهم هم در این هفته در کانال ۱۰۰ تومانی قرار گرفته‌است که کمترین میانگین حباب درهم در بازه شش ماهه، سه ماهه و ماهانه است. این اتفاق در حالی افتاده که جریان معاملات بر بازار ارز صعودی بوده است. کاهش حباب درهم غالبا در مسیرهای نزولی اتفاق می‌افتاد و منفی شدن حباب درهم هم پیشتر در روز هایی که هیجان در معاملات نزولی بالا رفته اتفاق می‌افتاد.

درحال‌حاضر در شرایطی حباب درهم منفی شده که بر اساس گزارشات میدانی از بازار ارز، انتظارات به خاطر التهابات جنگ افزایشی شده و از تعداد فروشنده‌ها در بازار ارز کاسته شده‌است. در گذشته در روندهای افزایشی حباب درهم هم روند افزایشی می‌گرفت ولی رفتار این روزهای درهم و حباب آن با آنچه در گذشته رخ می‌داده فرق می‌کند.

سقف و کف سکه کجاست؟

سکه امامی در این هفته در روز شنبه با گپ مثبت نسبت به معاملات پنجشنبه بازگشایی شد ولی در ادامه سطح تقاضا تضعیف شد و کندل برگشتی الگوی ستاره دنباله‌دار در پایان معاملات ثبت شد. در ادامه افزایش التهابات جنگ باعث شده سکه در آستانه ورود به کانال ۳۰ میلیون تومانی متوقف شود.

سکه امامی در یک مثلث گرفتار شده و سقف ۳۰ میلیون تومانی و کف ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را در برابر خود دارد که شکست از هر طرف می‌تواند روند را تعیین کند.

حباب سکه امامی هم در این هفته در کانال ۱۷ و ۱۸ درصدی نوسان کرده که نشان می‌دهد معامله‌گران بازار سکه به دور از هیجانات معامله می‌کنند.

انس با طلای آب شده همراهی نکرد

 انس طلا در طول این هفته عقب نشینی کرد و از سقف معاملات خود در محدوده ۲۰۰۶ دلار در روز جمعه عقب نشست همین مسئله باعث شد طلای آب شده اهرم قدرتمند خود را در مسیر صعودی از دست بدهد و اگرچه با رشد ۱.۷ درصدی بیشتر از سایر رقبا بالا رفت ولی برخلاف دلار و سکه در پایان هفته پایین تر از سقف قیمتی هفتگی خود معامله شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۹۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان