//
کدخبر: ۴۰۱۹۳۱ //

بازار دلار بی رمق شد

از نظر معامله‌گران، رفت و برگشت‌های اخیر قیمت دلار نشان می‌دهد که قیمت توان افزایش دارد، اما کم‌جانیِ آن برای عبور از مرزهای مهم، به دلیل نبود نقدینگی و پول در بازار است.

بازار دلار بی رمق شد
به گزارش فرتاک نیوز،

با شروع معاملات پشت خطی جمعه،  دلار هرات  خط روند نزولی که از سه هفته پیش شروع شده بود را شکست.  دلار هرات  روز شنبه هم باتوجه به شکسته شدن خط روند در روز قبل دوباره به سطح 51 هزار و 400 تومان رسید که بالای مرز حمایتی بود؛ اما  قیمت دلار  هرات بالای این مرز حمایتی نتوانست تثبیت دهد و دوباره در پشت خط به مرز 51 هزار و 200 تومان رسید.

از نظر معامله‌گران، این رفت و برگشت  قیمت دلار  نشان می‌دهد قیمت توان افزایش دارد اما کم‌جانی آن برای عبور از مرزهای مهم، به دلیل نبود نقدینگی و پول در بازار است. استدلال این گروه با توجه به پایان یافتن ثبت‌نام  خودرو  قوت یافت. این دسته از معامله‌گران معتقد بودند که پس از پایان ثبت‌نام  خودرو  و آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده، با ورود پول جدید به بازار، دلار می‌تواند شروع به رشد کند. با توجه به نرخ پس‌فردایی هرات در روز شنبه، که 51 هزار و 600 تومان بود، این دسته می‌گویند اگر این اتفاق شانتاژ اتاق نباشد، نرخ دلار می‌تواند در روز دوشنبه به سمت 52 هزار تومان حرکت کند.

در مقابل عده‌ای معتقدند تا نرخ دلار بالای 52 هزار و 200 تومان تثبیت ندهد همچنان روند کاهشی است و دلار می‌تواند حتی وارد دامنه 40 هزار شود. از نظر این دسته بازارساز با تزریق درهم جلوی رشد بازار را گرفته است.

بازار ارز از لحاظ بنیادی منتظر نشست اتحادیه اروپا در روز دوشنبه است و به عقیده معامله‌گران نتیجه این نشست چه مثبت و چه منفی، می‌تواند به بازار نوسان بدهد. در مقابل یکسری‌ها معتقدند باتوجه به تزریق بازارساز اگر هم نرخ بعد از این نشست بالا برود دوباره می‌تواند برگردد، پس مراقب معاملاتتان باشید. فقط در صورت ورود نرخ به 52 هزار و تثبیت آن به بالای 52 هزار و 200 تومان می‌توان گفت که روند صعودی شده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان