//
کدخبر: ۴۳۰۹۴۴ //
در بازدید وزیر کار از پتروشیمی سنقر عنوان شد؛

واحدهای تولیدی و صنعتی برای رسیدن به ظرفیت اسمی حمایت می‌شوند/طرح متیل‌آمین سنقر باعث ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف می‌شود

وزیر کار در بازدید از پتروشیمی سنقر گفت: از واحدهای تولیدی و صنعتی برای رسیدن به ظرفیت اسمی حمایت می‌کنیم.

 واحدهای تولیدی و صنعتی برای رسیدن به ظرفیت اسمی حمایت می‌شوند/طرح متیل‌آمین سنقر باعث ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از پتروشیمی سنقر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تمامی واحدهایی تولیدی و صنعتی که با تمام توان برای رسیدن به ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند کمک خواهیم کرد.

 وی افزود: بعضی از طرح‌ها و پروژه‌هایی که امروز بازدید کردیم نیازمند توسعه است که درکارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مطرح و بررسی خواهد شد  و ما هم به عنوان وزارت کار و رفاه اجتماعی با تامین منابع سرمایه در گردش از این طرح‌ها حمایت خواهیم کرد.

 وزیر کار پیشرفت فیزیکی پتروشیمی سنقر  را ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت:پتروشیمی سنقر طرح جدیدی است که می‌تواند تحولی نو در صنایع پتروشیمی ایجاد نماید همچنین زمینه‌ساز پیشگیری از واردات شود و سهم قابل توجه‌ای نیز در کاهش ارز‌‌بری کشور داشته باشد.

 مرتضوی تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن طرح‌های در حال اجرای استان کرمانشاه و کاهش نرخ بیکاری و تاثیرگذاری نقش آنها در بخش کلان کشور باشیم.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در این بازدید ماموریت اصلی مدیران استان کرمانشاه را اشتغالزایی مفید و مولد عنوان کرد و بیان داشت: دوبار سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی ماه‌های اخیر به استان کرمانشاه، نشانه اهتمام دولت و مدیران ملی و استانی برای کاهش محسوس و  اثرگذار نرخ بیکاری است که امیدواریم با راه‌اندازی واحدهای فعال در شهرک صنعتی کرمانشاه و  شهرستان سنقر کلیایی به زودی  شاهد اشتغالزایی مولد، مفید و ماندگار در استان باشیم.

 حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: پتروشیمی سنقر و کلیایی از واحدهای صنعتی پیشران است که اجرای طرح توسعه‌ای این واحد در صنایع پایین دستی اشتغال‌زایی بالایی اجاد خواهد کرد.

وی ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی را توسط تاپیکو و ۶۰ درصد دیگر را توسط هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد و بیان داشت: طرح متیل‌آمین سنقر ششمین طرح دنیا و اولین طرح در خاورمیانه و ایران است که باعث ایجاد تحولاتی درحوزه‌های مختلف از جمله دارویی، خوراکی و... خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان