//
کدخبر: ۴۲۹۷۵۷ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۲ دلار و ۵۵ سنت معادل ۲.۹۰ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
به گزارش فرتاک نیوز،

نگرانی در مورد تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس و احتمال مختل شدن عرضه جهانی نفت قیمت نفت را حدود 3 درصد افزایش داده و به بالاترین رقم طی یک هفته گذشته رسانده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با 2 دلار و 55 سنت معادل 2.90 درصد افزایش به 90 دلار و 48 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 دلار و 33 سنت، معادل 2.80 درصد افزایش، 85 دلار و 54 سنت معامله می‌شود.

اختلاف قیمت نفت برنت و نفت آمریکا به بالاترین رقم از ماه مارس رسیده و جذابیت نفت آمریکا را برای شرکت‌های انرژی بیشتر کرده است.

نفت برنت حدود 2 و نفت آمریکا 4 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.

قیمت نفت بسیار متغیر بوده است. نفت در روز گذشته ابتدا بیش از 2 دلار در هر بشکه به خاطر خبر هدف قرار گرفتن مواضع ایران در سوریه افزایش یافت. اما بلافاصله بر اساس گزارشی مبنی بر مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری قطر و هماهنگی آمریکا کاهش یافت.

حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد. از طرف دیگر، حماس آزادی گروگان‌ها در غزه را منوط به آتش‌بس در این منطقه کرده است.

تحولات خاورمیانه هنوز تاثیر مستقیمی بر عرضه نفت نگذاشته، اما بسیاری نگرانند صادرات نفت ایران به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ منطقه و حامی حماس را کاهش دهد.

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس هنوز هم پیش‌بینی می‌کنند متوسط قیمت نفت خام برنت در سه ماهه اول 2024 برابر با 95 دلار در هر بشکه باشد. اما اعلام کردند کاهش صادرات نفت ایران می‌تواند این رقم را 5 درصد افزایش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان