//
کدخبر: ۴۱۰۹۵۶ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۴/۱۹

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۴ کاهش به ۷۸ دلار و ۵ سنت رسید.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در آسیا در روز دوشنبه کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار جدیدترین اطلاعات اقتصادی بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا یعنی آمریکا و چین، محتاطانه عمل می‌کنند. از طرف دیگر، انتظار کاهش تولید عربستان و روسیه مانع پایین آمدن بیش از حد قیمت نفت می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 42 سنت معادل 0.54 کاهش به 78 دلار و 5 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 46 سنت معادل 0.62 کاهش، 73 دلار و 40 سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند با وجود احتیاط تاجران نفت در آستانه انتشار اطلاعات تورم آمریکا و رشد اقتصاد چین در این هفته، طرح ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد.

قیمت درب کارخانه محصولات در چین در ماه ژوئن با سریع‌ترین سرعت نسبت به 7 سال گذشته کاهش یافته و روند رشد اقتصاد این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا هم آهسته شده است.

قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در هفته گذشته پس از اطلاعیه عربستان و روسیه مبنی بر کاهش بیشتر تولید آنها در ماه اوت، بیش از 4 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم از ماه مه رسید.

آهسته شدن روند رشد اقتصاد چین بی‌ثباتی در بازار نفت را افزایش داده است. در واقع ترس از کنترل تقاضا از سوی کشورهای غربی از یک طرف و استراتژی کنترل عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک از طرف دیگر، تعادل بازار نفت را بر هم زده است.

عربستان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه اوت ادامه و روسیه هم اعلام کرده صادرات خود را 500 هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد. روسیه به جای پایین آوردن تولید، از نفت خام برای تولید سوخت بیشتر جهت تامین نیاز داخلی استفاده می‌کند.

عربستان هم با این کاهش تولید در واقع منابع ذخیره سازی خود را خالی می‌کند.

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان عقیده دارند عرضه نفت کشورهای غیر عضو ائتلاف اوپک پلاس همگام با تقاضای جهانی رو به افزایش است. بنابراین اوپک پلاس باید تولید خود را 700 هزار بشکه دیگر در نیمه دوم سال جاری میلادی پایین بیاورد و این کاهش تولید را در 2024 هم ادامه دهد.

تعداد چاه‌های نفت آمریکا 5 حلقه در هفته گذشته کاهش یافته و به 540 رسیده است  که کمترین رقم از آوریل 2022 را نشان می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۹۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان