//
کدخبر: ۴۱۳۹۰۵ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۵/۰۴

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۰ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۲۲ سنت رسید.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت نفت در شرایطی در روز چهارشنبه کاهش یافته که ذخایر نفت خام آمریکا بالا رفته و سرمایه‌گذاران در آستانه اجلاس فدرال رزرو محتاطانه عمل می‌کنند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 42 سنت معادل 0.50 درصد کاهش به 83 دلار و 22 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 46 سنت معادل 0.58 درصد کاهش 79 دلار و 17 سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور حدود 1.32 میلیون بشکه در هفته منتهی به 21 ژوئیه افزایش یافته است، در حالی که تحلیلگران انتظار یک کاهش 2.3 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

به نظر می‌رسد بازار نفت در کشاکش بین کاهش عرضه جهانی و ترس از پایین آمدن تقاضا به خاطر کند شدن روند رشد اقتصاد دنیا مانده است. سرمایه‌گذاران هم به خاطر احتمال یک افزایش دیگر در نرخ بهره فدرال رزرو محتاطانه عمل می‌کنند.

    بیشتر بخوانید

        پیش بینی افزایش قیمت نفت به دنبال بالا رفتن تقاضا

        ایجاد 2 میلیون بشکه ظرفیت ذخیره نفت‌خام در سواحل دریای عمان

 

اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه آغاز شده و اکثر شرکت کنندگان بازار انتظار دارند بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد.

ارزش دلار رو به افزایش است و از پایین‌ترین سطح طی 15 ماه گذشته که طی یک هفته پیش به آن رسیده بود، بالا آمده است. بدین ترتیب خرید نفت برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت به خاطر کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس و همچنین قول مقامات چین برای حمایت از رشد اقتصاد، باعث شد قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم از نوزدهم آوریل برسد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظرند ببینند آیا عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را در ماه سپتامبر هم تمدید می‌کند.

صادرات نفت عربستان حدود 40 درصد در ماه مه نسبت به همین دوره در سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۹۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان