//
کدخبر: ۴۲۵۶۱۳ //

این کار را انجام دهید تا قیمت مسکن ارزان شود

عضو انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: در حال حاضر برای کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن باید روند فروش مصالح ساختمانی اصلاح شود.

این کار را انجام دهید تا قیمت مسکن ارزان شود
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناسان بر این باورند که اگر قیمت مصالح ساختمانی افزایش یابد، هزینه ساخت و ساز مسکن نیز افزایش خواهد یافت. این افزایش هزینه می‌تواند به صورت مستقیم به قیمت مسکن منعکس شود و در نتیجه قیمت مسکن نیز افزایش یابد.

شهاب سعادت نژاد گفت: مصالح ساختمانی بیش از ۵۵ درصد مبلغ ساخت یک ساختمان را در بر می گیرد و و بیشترین درصد هزینه مربوط به مصالح ساختمانی  به ویژه  فولاد ، میلگرد و  سیمان است که متاسفانه هم اکنون امکان خرید مستقیم این مصالح از کارخانجات میسر نیست .

 

به گفته عضو انجمن انبوه سازان استان تهران  در بورس کالا نیز به ویژه  در مورد میلگرد سبد های کالایی ارائه می شود که نیاز های اصلی سازندگان و انبوه سازان را بر طرف نمی کند.

 

او می گوید: سبد های کالایی باید بر اساس در خواست سازندگان و انبوه سازان باشد تا بتوان با سرعت به دست بخش مصرف برسد.

سعادت نژاد  بیان کرد: متاسفانه هم اکنون سیمان و میلگرد در بورس کالا دچار بروکراسیهای شدیدی شده و آنچه مورد نیاز یک سازنده در پروژه است از نظر نوع ‌ حجم آن به دستشان نمی رسد و دوباره واسطه ها، سیمان و میلگرد را از بورس کالا خریداری کرده و انبوه سازان و سازندگان مجبور می شوند باز هم از این واسطه ها خرید کنند و هزینه های بالا سری مصالح بیشتر می شود .

او اظهار کرد: باید روند  فروش مصالح ساختمانی  در بورس کالااصلاح شوند و دولت همانگونه که از انبوه سازان  سازندگان انتظار دارد ساخت نهضت ملی را با قیمت کم انجام دهند، قیمت مصالح را هم باید کنترل شود چراکه واسطه گری و بروکراسی در خرید مصالح بسیار مشکل ساز است و زمینه ساز افزایش  قیمت ها شده و متاسفانه ثبات قیمتی در این بخش مهم وجود ندارد و این باعث بالا رفتن قیمت‌ها باعقث نیمه کاره ماندن پروژه ها می شود

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان