//
کدخبر: ۴۲۴۱۱۵ //

قیمت خانه ارزان شد؟ + جزییات مهم

با تمهیداتی که در دستور کار دولت قرار گرفته از جمله تشدید نظارت‌ها بر بنگاه‌های مشاور املاک و راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات، بازار مسکن گام‌به‌گام به آرامش نزدیک می‌شود.

قیمت خانه ارزان شد؟ + جزییات مهم
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزها مسئولان از کاهش قیمت مسکن سخن می‌گویند و طبق بررسی های صورت گرفته هم تا حدودی قیمت‌ها در بازار کمتر شده است. دولت با ساز و کارهای ساماندهی بازار مسکن تلاش دارد تا فاصله توان مردم برای خرید و اجاره را با قیمت‌ها کاهش دهد.

 

بر اساس سیاست دولت سیزدهم مقرر شده تا شهرهای جدید پیرامون تهران و سایر کلانشهرها برای سرریز جمعیت و کمک به صاحب‌خانه شدن متقاضیان مسکن نقشی پررنگ ایفا کنند؛ نقشی که بتواند به نیاز متقاضیان واقعی مسکن پاسخ موثر بدهد و از میزان آنها به مرور زمان بکاهد. در همین خصوص نیز دولت تصمیم گرفت تا با ساماندهی بازار مسکن و اجاره به ویژه در شهرهای جدید پیرامون تهران، حباب قیمت مسکن را در این مناطق از بین برود تا مردم بتوانند در فضای شفاف و با برنامه‌ریزی برای خرید مسکن و یا مشارکت در ساخت اقدام کنند.

دولت با سازوکارهایی از جمله راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات و ارائه کد رهگیری رایگان به موجران و مستاجران و همچنین از طریق پلمب بنگاه های متخلف توانست این بازار را تا حدودی از التهاب خارج کند. اگرچه اجرای این تصمیمات توانسته تا حدی از قیمت حباب مسکن در شهرهای اقماری اطراف تهران از جمله پردیس و پرند بکاهد اما به نظر می‌رسد برای کمک به خانه‌دار شدن بخش عظیمی از متقاضیان واقعی مسکن، هنوز باید اقدامات بیشتری انجام شود.

اخیرا جواد سادات مشاور وزیر راه و شهرسازی از فعالیت ۱۷۰ هزار بنگاه معاملات املاک مجوز دار در سطح کشور خبر داده و گفته است: بعد از یک دهه با کمک درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد و همکاری وزارت صمت، شاخص‌های افراد دریافت کننده مجوز بنگاه معامله املاک در حال بازنگری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۱۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان