//
کدخبر: ۳۵۳۹۴۵ //

توضیحات وزیر راه و شهرسازی درخصوص ثبت نام وام مستأجران

وزیر راه و شهرسازی گفت: بین ۴۰ هزار تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن برای دهک‌ها پایین پیش‌بینی کردیم که به زودی مردم می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند و قابل پرداخت است.

توضیحات وزیر راه و شهرسازی درخصوص ثبت نام وام مستأجران
به گزارش فرتاک نیوز،

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات وزارتخانه برای بخش مسکن، اظهار داشت: در مورد بحث اجاره بسته اجاره بها تهیه شده و در ستاد تنظیم بازار تصویب شده است که به موجب آن در شهر تهران حد اکثر ۲۵ درصد افزایش را داریم.

وی عنوان کرد: بین ۴۰ هزار تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن برای دهک‌ها پایین پیش‌بینی کردیم که به زودی در روزهای جاری مردم می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند و قابل پرداخت است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آژانس‌های مسکن نیز به نوعی باید کارت‌های تخصصی و اعتباری از وزارت مسکن بگیرند و در سامانه مسکن ثبت نام کنند و وجود این سامانه با توجه به اینکه زیر ساخت آن در حال حاضر وجود ندارد، نشان می‌دهد سال آینده می‌دانیم فلان مسکن مربوط به چه کسی است و با چه میزانی اجاره داده شده است و حتماً باید اینها در سامانه ثبت شود و در سامانه قابل کنترل است.

مالکان هزار خانه خالی اعتراض مالیاتی کردند

قاسمی در رابطه با اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی به وزارت اقتصاد معرفی شده است که از این میزان هزار واحد اعتراض کردند و در حال بررسی است و مابقی خانه‌ها اعتراضی دریافت نشده است. حدود ۴۰۰ هزار خانه جدید خالی نیز گزارش شده است.

وی افزود: خانه‌های خالی به گونه‌ای دیده شده که اگر اجاره ندهند ضرر سنگینی می‌کنند و اجرای این قانون بسیار فایده خواهد داشت و تاثیر خوبی دارد.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آخرین وضعیت ساخت ۴ ملیون مسکن، تصریح کرد: در رابطه با نهضت ملی مسکن با آقای رئیس جمهور جلسه داشتیم و قرار است دو پارت دو میلیونی را در کشور آغاز کنیم. آخرین آماری که وجود دارد این است که بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد از خاک برداری تا سفت کاری ساختمانی را در دست اجرا داریم.

وی افزود: امیدوار هستیم تا سالگرد دولت این میزان را به حدود ۲ میلیون برسانیم تا در دو پارت دو میلیون آن را تا پایان دولت تحویل دهیم. اولین سری این واحدها از مهر ماه امسال تحویل خواهد شد و به صورت ماهانه تحویل واحدها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۹۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان