//
کدخبر: ۴۰۱۴۷۸ //

خبر ویژه برای کارگران / تغییرات روز شنبه در راه است

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به نشست روز شنبه شورای عالی کار گفت:بررسی آیین نامه نحوه انتخاب نمایندگان کارگر و کارفرما در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف یکی از دستورات جلسه است.

خبر ویژه برای کارگران / تغییرات روز شنبه در راه است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد رضا تاجیک؛ نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت وگو با تسنیم با اشاره به جلسه روز شنبه شورای عالی کار گفت: طبق قرار قبلی مقرر شده بود که آخرین شنبه اردیبهشت ماه جلسه با موضوع"تامین اجتماعی" برگزار شود.


تاجیک با بیان اینکه دستور کاراین هفته شورا بررسی آیین نامه نحوه انتخاب نمایندگان کارگر و کارفرما در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف است گفت: آیین نامه نحوه انتخاب نمایندگان کارگر و کارفرما در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف و درخواست اداره اوقاف درباره تمدید مستثنی شدن خدام و کارکنان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه از شمول برخی از مواد قانون کار در دستور کار قرار دارد.

 وی ادامه داد:در جلسه قبلی مقرر شده بود مباحث کلی، از قبیل امنیت شغلی کارگران و بحث بیمه و درمان این قشر مطرح گردید که موضوع "تامین اجتماعی" برای این نشست در روز شنبه30 اردیبهشت ماه ساعت  انتخاب شد تا در حضور مدیرکل سازمان به این قضیه پرداخته شود.

 


تاجیک افزود: بحث مزد منطقه‌ای که چندین سال است از جانب نمایندگان کارفرمایی در روزهای پایانی سال مطرح می‌شود،در جلسه قبلی به صورت گذرا عنوان شد؛ اما نمایندگان گروه کارفرمایی مطالبی در این خصوص ارائه ندادند و تاکید شد اگر قرار است چنین موضوعاتی مطرح گردد، از همین ابتدای سال به آنها توجه کرده و بررسی شود.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در قرارداد‌های موقت انواع و اقسام سوء استفاده‌ها از کارگر صورت می‌گیرد که این ایراد فاحش و آسیب زننده در تبصره 2 ماده 7 است.مگر عقد اجاره مسکن سه یا شش ماهه است که در قراردادهای کاری اینگونه عمل می شود. اجرای قراردادهای موقت سبب شده است تا امنیت شغلی کارگران به طور کامل از بین برود.امیدواریم با توجه به تأکیدات کارگران در روز کارگر امنیت شغلی که مطالبه اصلی کارگران است مورد توجه قرار گیرد.


تاجیک تاکید کرد:یکی از اولین مطالبه‌های جامعه کارگری در دهه‌های گذشته، مخصوصاً دهه اخیر امنیت شغلی است که با اجرای تبصره یک و دو ماده 7قانون کار، می‌توان این امنیت را ایجاد کرد. متأسفانه در حال حاضر 98 درصد شاغلان کشور با قراردادهای کوتاه مدت فعالیت می‌کنند. این امر نشان دهنده این است که 98درصد شاغلان کشور از امنیت شغلی برخوردار نیستند. در حالی که امنیت شغلی در اقتصاد کشور تأثیرات قابل توجهی دارد، زیرا زمانی که کارگران استرس کمتری نسبت به آینده شغلی خود داشته باشند بازدهی و راندمان کاری آنها دستخوش افزایش می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۴۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان