//
کدخبر: ۳۸۰۳۰۱ //

پیش بینی بورس فردا ۱۰ دی ۱۴۰۱ / عبور شاخص از سطوح مقاومت

رشد 70 هزار واحدی شاخص بورس تهران و رشد 13 هزار واحدی شاخص هم وزن در روز چهارشنبه هفته گذشته، بازار سرمایه را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. ارزش بازار بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه به رقم 6 هزار و 96 هزار میلیارد تومانی رسید و ارزش معاملات نیز در رقم 11 هزار و 891 میلیارد تومانی ایستاد.

پیش بینی بورس فردا 10 دی 1401 / عبور شاخص از سطوح مقاومت
به گزارش فرتاک نیوز،

در جریان معاملات روز چهارشنبه 7 دی ماه 1401 که بازار سرمایه در یک روز میان تعطیلی قرار داشت با رشد بیش از 70 هزار واحد همراه شد و شاخص بورس تهران به عدد یک میلیون و 647 هزار واحدی رسید. محدوده ای که شاخص بورس تهران در زمان های مختلف به آن برخورد داشت اما نمی‌توانست از پس این مقاومت برآید.

شاخص بورس تهران در اواسط مهر ماه سال 1399 این سطح را به عنوان یک سطح حمایتی در نظر داشت اما پس از افت و خیز هایی در این محدوده این سطح را از دست داد. تا قریب به یک سال بعد در شهریور ماه 1400 خود را در یک قدمی این سطح ببیند. اما فروشندگان بازار به قدری قوی عمل کردند که شاخص نتوانست بار دیگر این محدوده را به چشم ببیند. تا همه چیز به اردیبهشت ماه 1401 موکول شود.

شاخص بورس تهران با رشد بیش از 30 درصدی از زمستان 1400 تا اردیبهشت ماه 1401 خود را به محدوده یک میلیون و 600 هزار واحدی رساند. اما باز هم قدرت فروشندگان بر بازار برتری داشت و شاخص را تا محدوده یک میلیون و 250 هزار واحدی عقب راند.

تا اینکه شاخص بورس تهران پس از جهش‌های ارزی باز هم مورد توجه قرار گرفت و این بار با کندلی قوی از پس این مقاومت برآید و خود را با رشد بیش از 70 هزار واحدی بالاتر از یک میلیون 647 هزار واحدی برساند.

نمادهای فولاد ، فارس و فملی هر کدام بیش از 5 هزار واحد تاثیر مثبت روی شاخص گذاشتند و نمادهای شپنا ، شبندر و کچاد و نماد شپدیس هر کدام بیش از 2 هزار واحد شاخص بورس تهران را مثبت کردند.

با این که تمامی گروه های بازار مورد توجه قرار داشتند، اما همچنان گروه خودرویی، گروه پیشتاز ارزش معاملاتی به حساب می‌آمد و این گروه با ارزش معاملاتی بیش از یک هزار و 180 میلیارد تومان در رتبه اول قرار گرفت.

و بعد از آن گروه شیمیایی و گروه فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معاملاتی 854 و 825 میلیارد تومانی در رتبه‌های بعدی این جدول جای گرفتند.

هفته گذشته بورس کالای ایران نامه‌ای را منتشر کرد که از روز دوشنبه 12 دی ماه سال جاری عرضه کنندگان محصولاتی مانند آلومینیوم ، روی ، مس ، سرب و گروه محصولات پتروشیمی می‌توانند قیمت پایه محصولات خود را برا اساس نرخ دلار نیما تا دلار توافقی ( بازار متشکل ارزی ) محاسبه و اعمال نمایند. 

اما در همان روز شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد که قیمت گذاری همانند گذشته در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی است که در مورخ اول دی 1399 به تصویب رسیده است.

همچنین جهش قیمت 10 درصد دلار از محدوده 39 هزار تومان تا 43 هزار تومان در یک روز در رشد قابل توجه بازار سرمایه بی‌تاثیر نبوده است.

حالا شاخص بورس تهران توانسته است از پس این مقاومت عبور کند و باید دید این روند صعودی تا کجا ادامه دارد و آیا قرار است که این میزان از رشد همچنان در شاخص بماند و شاخص اعداد و ارقام بالاتری را ببیند؟

کل

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان