//
کدخبر: ۳۷۶۱۱۹ //

موضوع تشکیل اداره‌کل راه‌آهن مستقل آذربایجان‌غربی در اولین فرصت تعیین‌تکلیف می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در سازمان اداری و استخدامی باید چارت جدیدی برای مستقل شدن اداره کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی ایجاد شود و بنابراین سعی می‌شود که در اولین فرصت این مهم محقق شود.

موضوع تشکیل اداره‌کل راه‌آهن مستقل آذربایجان‌غربی در اولین فرصت تعیین‌تکلیف می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدمحسن حمزه‌لو امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 452 واحد مسکونی تحویل مردم شده است اظهار داشت: در این راستا تا پایان دولت باید 180 هزار واحد تحویل شود و تاکنون نیز 160 هزار واحد ثبت نام و برای هشت هزار واحد کار واریزی مبلغ انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه ارومیه صرفا وابسته به طرح تفصیلی نیست تصریح کرد: این موضوع بستگی به این دارد که از ظرفیت‌های مرزی و پایدار استان چگونه استفاده شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در طرح جامع، برخی مشکلات حاشیه شهر مطرح شده تا مسائل مربوط به آن حل شود و سال گذشته نیز پیمان‌سپاری و انتخاب مشاور انجام شده است.

وی همچنین افزود: در طرح جامع، با شهرداری ارومیه هیچ اختلافی وجود نداشته و بحث‌ها کاملا علمی و فنی است و مواضع مشاور و شهرداری مشخص است.

حمزه لو در ادامه نیز با اشاره به آخرین وضعیت ایجاد اداره کل مستقل راه‌آهن در آذربایجان‌غربی گفت: در این رابطه مکاتبات متعددی انجام شده و حدود یک ماه گذشته نیز به همراه استاندار آذربایجان غربی جلسه ای به همین منظور در تهران برگزار و موافقت وزارت راه و شهرسازی اخذ شد اما در سازمان اداری، باید روند قانونی آن طی شود.

وی بیان کرد: بنابراین در این سازمان باید چارت جدیدی باز شود و در حال پیگیری موضوع هستیم و پیشنهاد استان در آن جلسه، این بود که اگر چارت سازمانی، زمان‌بر باشد در قالب مدیریت منطقه ای می‌توان آن را تعیین‌تکلیف کرد و بنابراین سعی می‌شود که در اولین فرصت این مهم محقق شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات در حوزه راه‌آهن همین عدم متولی و مباحث رقابتی بین دو استان است.

وی در ادامه نیز به تعریض پایانه مرزی نقده به پیرانشهر اشاره کرده و تصریح کرد: بی تردید با تعریض این پایانه مرزی، تزانزیت کالا تسهیل شده و می‌توان شاهد مراودات اقتصادی با اقلیم کردستان عراق شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۱۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان