//
کدخبر: ۳۷۲۸۴۶ //

شاخص بورس در انتهای موج نزولی/ سهام‌داران منتظر روند صعودی باشند؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در انتهای موج نزولی قرار گرفته‌ایم و روند این موج فرسایشی شده است.

شاخص بورس در انتهای موج نزولی/ سهام‌داران منتظر روند صعودی باشند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

علی عمیدی گفت: بازار سرمایه تحت فشار‌های گوناگونی قرار دارد که موجب شده است تا آینده آن مبهم شود، یکی از این ابهام‌ها نامشخص بودن سیاست‌های اقتصادی است.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: در حوزه بین الملل نیز شاهد مبهم بودن مذاکرات برجامی و نتایج مربوط به آن هستیم که موجب شده است تا فشار بر اقتصاد و بازار سرمایه ایران تشدید شود، این عامل اقتصاد و بازار سرمایه ایران را غیر شفاف کرده است. همچنین ابهام در برجام موجب افزایش نرخ دلار در کانال ۳۲ هزار تومان شده است.


وی افزود: درشرایطی که اعتماد عمومی نسبت به وضعیت بازار وجود ندارد، مساله بودجه ۱۴۰۲ که در آذرماه توسط مجلس بررسی می‌شود جزو نگرانی‌های فعالین بازار سرمایه است.


عمیدی تصریح کرد: تمامی این عوامل موجب شده است تا p/e بازار سرمایه پایین‌تر بیاید و به نسبت به شرایط قبل که p/e بازار سرمایه مناسب‌تر و نرخ‌های سود بانکی منطقی‌تر بود، بازار سرمایه تصمیم گرفته است تا کمی صبر کند و هنوز خریداران اقدام خاصی انجام نداده‌اند.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: فشار فروش بر صندوق‌ها برای ابطال بسیار است، به رغم این که بازار با کمبود منابع مالی رو برو است به شکل کلاسیک فشار فروش افزایش یافته است، اما سطح ارزندگی قیمت سهام‌ها سطح مناسبی است و آمار‌های تولید و فروش شرکت‌ها از درجه استاندارد خود خارج نشده و تاحد زیادی مطلوبیت دارد. 


عمیدی تاکید کرد: آثار رشد قیمت دلار هم در بازار سرمایه مشهود است، پس به نظر می‌رسد که در انتهای موج نزولی قرار گرفته‌ایم و روند این موج فرسایشی شده است و پس از ریزشی که در مرداد ۱۳۹۹ داشتیم، تقریبا در دوسال و دو ماه اخیر فرآیند اصلاحی به طول انجامیده است و باید سیاست گذاران اقتصادی و بازار سرمایه در تعامل با فعالین بازار در حوزه سیاست گذاری‌ها در قوانین بازنگری کنند تا اعتماد به بازار با ریل گذاری مناسب بازگردد.

 

وی افزود: اگر این مهم اتفاق افتد یک موج صعودی را شاهد خواهیم بود، در غیر این صورت اگر شاخص از منطقه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی پایین‌تر نیاید، به شکل فرسایشی مدت زمان زیادی را صرف اصلاح خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایبنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۸۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان