//
کدخبر: ۳۶۲۳۰۲ //

پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری ۳ برابر سال گذشته

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: هشت هزار میلیارد تومان از ابتدا سال ۱۴۰۱ وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری اختصاص یافته که در مقایسه با سال قبل سه برابر شده است.

پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری ۳ برابر سال گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسین حسین‌زاده، مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا گفت: شعار بانک قرض الحسنه رسالت "بانکی اجتماعی با خدماتی نوین" است. بانک رسالت براساس بانکداری اجتماعی طراحی شده و یک سمت این نوع از بانکداری کانون‌های همیاری، اجتماعی و مردمی است. به این معنا هزاران کانون همیاری اجتماعی و صد‌ها سازمانی که به نوعی حامی یا بسترساز فعالیت‌های اجتماعی هستند، نهاد مردمی رسالت را تشکیل می‌دهند، بانک قرض الحسنه رسالت هم عضو مدیریت بخش پول آن است.

وی درباره کار‌های حمایتی بانک قرض الحسنه رسالت بیان کرد: صحبت از حمایت و اسپانسر و ... در فضای تجاری مطرح می‌شود، ولی در فضای اجتماعی فعالیت توسط مردم در قالب کانون‌های همیاری اجتماعی صورت می‌گیرد. یکی از فعالیت‌های این کانون‌های همیاری اجتماعی توسعه فرهنگ قرض الحسنه است که در بستربانک قرض الحسنه رسالت صورت می‌گیرد. در واقع کانون‌های همیاری اجتماعی و بانک قرض الحسنه رسالت و چندین سازمان دیگر مانند یک اکوسیستم، همیاری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی را توسعه می‌دهند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت درباره تسهیلات قرض الحسنه این بانک اظهار داشت: اتفاقات خیلی خوبی در دولت مردمی آقای دکتر رئیسی برای توسعه فرهنگ قرض الحسنه و یک گام فراتر در ارتباط با شمولیت مالی روی داد. به این معنا که عامه مردم از دسترسی به خدمات بانکی و خصوصا قرض الحسنه برخوردار هستند و با پول خود مردم هم این اتفاق می‌افتد و به خوبی نیز مشهود است. یکی از آن‌ها این است، سقف وام‌های بانک‌های قرض الحسنه برای یک نفر از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون رسید یا برای ساده‌سازی کار عامه مردم تسهیلات الکتروینک ایجاد و فعال شد.

حسین زاده درباره تخصیص وام با اعتبارسنجی ابراز کرد: بانک رسالت از چهار سال پیش با سامانه‌ای به نام مرآت اعتبارسنجی را شروع کرد و از ابتدا سال ۱۴۰۰ تا به امروز تمام وام‌های قرض الحسنه با اعتبارسنجی تخصیص پیدا می‌کند. سامانه مرآت بیش از ۳.۵ میلیون نفر عضو دارد که اتفاق خیلی خوبی است و مورد نظر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هم قرار گرفته است.

وی درباره میزان تسهیلات تخصیص یافته برای ازدواج و فرزند آورچنین توضیح داد: هشت هزار میلیارد تومان از ابتدا سال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری اختصاص یافته که در مقایسه با سال قبل سه برابر شده است. این مسئله دوعامل اصلی دارد. اولین آن استقبال خوب مردم است که در نتیجه آن منابع بانک قرض الحسنه رسالت نسبت به اول سال ۱۴۰۰ بیش از دو برابر شده و دیگری تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در زمینه فرزندآوری و ازدواج است که در نتیجه آن بانک‌ها در آسان سازی و دسترسی عامه مردم برای دریافت وام‌های قرض الحسنه کار کردند آثار آن هم در آمار و اطلاعات قابل توجه است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت درباره وضعیت منابع بانک ابراز کرد: مجموعه منابع بانک رسالت نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است که دلیل آن هم استقبال مردم بوده است، البته سهمیه‌ای که مجلس برای بانک‌ها تعیین کرد براین مسئله موثر واقع شد، مدیران بانک هم به نسبت افزایش منابع می‌توانند تسهیلات در نظر بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۳۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان