//
کدخبر: ۳۶۱۰۰۱ //

پوند در سراشیبی سقوط است؟

ارزش پوند در برابر دلار روز 25 جولای در سطح ۱.۲۰ حفظ شد زیرا معامله‌گران نگران چشم‌انداز ارز بریتانیا پس از داده‌های ناامیدکننده اخیر قبل از افزایش گسترده نرخ بهره آمریکا در این هفته بودند.

پوند در سراشیبی سقوط است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 و به نقل از اکونومیک، پوند در مقابل دلار آمریکا حدود ۱.۲۰۴۰ دلار قرار گرفت، اندکی کمتر از بالاترین سطح روز جمعه یعنی ۱.۲۰۶۴ دلار که بالاترین سطح نزدیک به سه هفته گذشته بود. پوند برای مدت کوتاهی نیم درصد رشد کرد و به بالاترین حد خود در روز و در رقم ۱.۲۰۸۵ دلار قرار گرفت قبل از اینکه رشد خود را بازگرداند.

پوند در برابر یورو، در ۸۵.۰۲ پنس ثابت بود. استراتژیست‌های سیتی‌بانک در یادداشت مشتری اظهار کردند: بهبودی بریتانیا پس از همه‌گیری در سایر اقتصادهای گروه 10 عقب مانده است و تورم احتمالا به دلیل برگزیت سخت‌تر خواهد بود و سیاست بانک مرکزی انگلستان (BoE) را پیچیده‌تر می‌کند.

بر اساس نظرسنجی صنعت در هفته گذشته، کسب‌وکارهای بریتانیا در جولای با کمترین سرعت خود در 17 ماه گذشته رشد کردند و فشارهای تورمی کاهش یافت.

اقتصاد بریتانیا فشار تورمی را احساس می‌کند که در مسیر دو رقمی شدن قرار دارد و تا حد زیادی ناشی از افزایش ناگهانی قیمت سوخت است.

اگرچه مخارج مصرف‌کننده و کسب‌وکارها با مشکل مواجه هستند، انتظار می‌رود بانک انگلستان در نشست سیاست‌گذاری در چهارم آگوست، نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد.

آخرین داده‌های موقعیت‌یابی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌های نزولی خود را روی پوند در ۴.۳ میلیارد دلار تثبیت کرده‌اند که فاصله چندانی با اوج نزدیک به ۶.۲ میلیارد دلار در ماه مه طی دو سال اخیر ندارد.

سرمایه‌گذاران به‌طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو در پایان نشست سیاست دو روزه در روز چهارشنبه، نرخ بهره را 75 واحد دیگر افزایش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان