//
کدخبر: ۳۶۰۴۶۸ //

عرضه ۱۰۴ هزار خودرو در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه/ خودروهای پرتقاضا همچنان در مسیر قرعه‌کشی

سخنگوی وزارت صمت از عرضه ۱۰۴ هزار دستگاه خودرو در مرحله دوم فروش از طریق سامانه یکپارچه خبر داد و گفت: گروه خودروسازی سایپا به‌جز ساینا s و کوئیک s، بقیه محصولاتش از قرعه کشی خارج شده است.

 عرضه ۱۰۴ هزار خودرو در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه/ خودروهای پرتقاضا همچنان در مسیر قرعه‌کشی
به گزارش فرتاک نیوز،

 امید قالیباف در خصوص روند ثبت نام‌ها در سامانه قرعه‌کشی خودرو و رفع خلأ‌ها اظهار کرد: سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم تا کم‌کم قرعه‌کشی را کنار بگذاریم. در سری دوم نیز دریافتیم بیش از 50 درصد طرح‌های فروش را می‌توان از مسیر قرعه‌کشی خارج کرد و امروز فقط برای شرکت سایپا فقط دو خودرو در قرعه‌کشی باقی‌مانده و الباقی تولیدات قابلیت این را دارد تا از قرعه‌کشی خارج شود.

سخنگوی وزارت صمت افزود: با بررسی ثبت نام شدگان در مرحله دوم تخصیص یکپارچه مشخص شد گروه خودروسازی سایپا به‌جز ساینا s و کوئیک s، بقیه محصولاتش از قرعه کشی خارج شده است.

به گفته قالیباف خودروهای پر تقاضای شرکت ایران‌خودرو هنوز قابلیت خروج از روند قرعه‌کشی را ندارند و پروسه‌ای زمان بر است. از دیگر سو با افزایش تولیدات خودروسازی‌ها، خروج کلیه خودروها از روند قرعه‌کشی تا پایان سال امکان‌پذیر خواهد بود.

قالیباف، کل عرضه خودرو در مرحله دوم قرعه کشی یکپارچه را 104 هزار دستگاه ذکر کرد.

وی همچنین به توقف تولید سمند، تیبا و ساینا اشاره کرد و گفت: در مورد خودروهای جایگزین، شاهین با فروش فوری برای اولین‌بار بعد از سال‌ها در سایپا کلید خورد. خودروی آریا نیز از تولیدات جایگزین است. تیبا ایرادات پر تکراری داشت و سازمان ملی استاندارد جلوی تولید آن را گرفته است.

قالیباف از دیگر سو یادآوری کرد که تعهدات شرکت سایپا برای تولید خودرو تیبا ادامه خواهد یافت و شماره‌گذاری خودروهای مذکور صورت می‌گیرد اما بیش از آن، تولید نخواهد شد.

وی از دیگر سو به واردات خودرو اشاره کرد و گفت: این مسئله در صف بررسی‌هاست. آیین‌نامه به دولت ارسال شده و باید منتظر بررسی در دولت و ورود به پروسه اجرا باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۴۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان