//
کدخبر: ۱۹۴۵۹۴ //

اعلام بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی

هر ماهه آمار جالبی از با کیفیت‌ترین و بی کیفیت‌ترین خودروهای داخلی منتشر می‌شود که این خودروها تا قبل از سال جدید بر اساس رده قیمتی، رتبه بندی می‌شدند که با توجه به نوسانات اخیر عملا از این اقدام دست کشیده شده و در رده بندی عددی به اطلاع مشتریان می‌رسد که با توجه به اهمیت این رده بندی کیفیت، جزئیات آن در ادامه منتشر شده است.

اعلام بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی
به گزارش فرتاک نیوز،

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که مسئول مستقیم اعلام آمار مربوط به کیفیت خودروهای داخلی تولید خودروسازان کشورمان است و سال‌هاست این آمار را برای اطلاع مشتریان منتشر می‌کند، در جدیدترین اطلاعیه خود، آمار مربوط به اردیبهشت سال جاری را منتشر کرد که البته تغییرات قابل توجهی در آن مشاهده نمی‌شود و کماکان بعضی از خودروهای داخلی البته مونتاژی در رده‌های بالا قرار گرفته و خانواده پراید در رده‌های پایین این لیست مشاهده می‌شوند!

گفتنی است که در زمان ثبات بازار معمولا به این آمار توجهی نمی‌شود و بدیهی است که در حال حاضر که بسیاری از معاملات به سودای سفته بازی صورت می‌گیرد، به هیچ وجه وقعی به این لیست نمی‌نهند و صرفا انتشار این لیست برای اهالی بازار خودرو است که از چند و چون تولیدات خودروسازان مطلع شوند.

خودروسازان خودروسازی بازار خودروی عراق قیمت قطعات یدکی خودرودر اردیبهشت ماه چیزی در حدود 56 هزار خودرو تولید شده است که با توجه به آمارهای مربوط به فروردین ماه از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده و وضعیت بهتری را نشان می‌دهد ولی با توجه به آمار مورد نیاز بازار خودروهای داخلی و معوقات خودرو بایستی این آمار تولید افزایش قابل توجهی داشته باشد.

در بین وانت‌های تولید داخل وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی، وانت نیو پیکاپ فوتون و وانت تندر موفق به کسب 3 ستاره کیفی شدند و سایر تولیدات صاحب دو و یک ستاره کیفی شدند.

کیا سراتو و هایما اس 7 اتوماتیک در رده بعدی این لیست قرار دارند که با 4 ستاره کیفی توانستند موفقیت بعدی را برای سایپا و ایران‌خودرو رقم بزنند. بدترین خودروی این رده نیز متعلق به شرکت مدیران خودرو بوده که با خودروی ایکس 33 صرفا موفق به کسب 2 ستاره کیفی شد.

پژو 301در سطح قیمتی 3 و طبق روال معمول می توان بسترن را دید که با 4 ستاره کیفی در رتبه اول قرار گرفته است. ایکس 22 و آریزو 5 مدیران خودرو با 3 ستاره کیفی بدترین خودروهای این رده قیمتی نام گرفتند.

در سطح قیمتی 4 که شلوغ‌ترین رده قیمتی این گزارش است، تندر 90 پلاس اتوماتیک در رتبه اول قرار گرفته و توانسته 4 ستاره کیفی را از آن خود کند. در رده‌های بعدی نیز می‌توان به تندر 90 پلاس، پژو 207 اتوماتیک، پژو 207 و پارس تندر اشاره کرد که این خودروها نیز موفق به کسب 4 ستاره کیفی شدند.

خودروهای داخلی بسترن B30خودروی های سورن، پژوپارس کرمانشاه، سمند تبریز، پژو 405 خراسان، سایپا، تیبا 2 و تیبا در آخرین رده های این لیست قرار گرفتند که با کسب 2 ستاره کیفی به بی کیفیت‌ترین خودروهای داخلی این رده ملقب گردیدند!

در سطح قیمتی 5 خودروهای داخلی که البته صرفا جایگاه محصولات سایپا بوده و خانواده پراید در آن قرار گرفته شاهد خودروهایی هستیم که بدترین و بهترین خودروی آن صرفا 2 ستاره کیفی کسب کرده‌اند و در ابتدای این لیست سایپا 131 قرار گرفته و بی کیفیت‌ترین خودرو نیز سایپا 131 پارس خودرو بوده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان