//
کدخبر: ۳۵۹۵۲۶ //

قصرشیرین می‌تواند هاب اقتصادی غرب کشور باشد

منطقه آزاد قصرشیرین به دلیلی ویژگی هایی که دارد می تواند هاب اقتصادی غرب کشور باشد.

قصرشیرین می‌تواند هاب اقتصادی غرب کشور باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

قصرشیرین از دیرباز؛ به عنوان یک شهر پیشرفته مرزی، مطرح بوده و علی رغم نامهربانی ها و کم توجهی هایی که به ویژه پس از جنگ تحمیلی، به این منطقه، روا داشته شد، هنوز می تواند در صورت مساعدت مسئولان؛ خصوصا شخص رییس جمهور؛ به عنوان یک هاب اقتصادی و لجستیکی، نقش والای خود را در شکوفایی اقتصاد منطقه، ایفا کند.

مشکل عمده‌ی قصرشیرین؛ جنگ قدرتی است که گاه بین نمایندگان مجلس و حامیان آن‌ها از یک سو و تشکیلات تجاری- اقتصادی مرکز استان، از سوی دیگر، اتفاق می‌افتد و فرصت‌های زیادی را از این مردم تلاش‌گر و نجیب، می‌گیرد.

اشتراک منافع؛ نزدیک سازی دیدگاه‌ها، اتحاد و همدلی و سوق دادن اندیشه‌های توسعه به سمت تمرکز و وحدت؛ می‌تواند علاوه براجرای کامل طرح تفصیلی و جامع توسعه، امکانات، تجهیزات و فضاهای بهتر و بیش‌تری را به سوی این منطقه سرازیر کند.

باید بپذیریم که همگرایی، هم اندیشی و توان افزایی در سایه سیاست‌های راهبردی صادراتی، در سایه‌ی مدیریت قوی و مستقل؛ می‌تواند آرزوی دیرینه مردم این سامان را برای بالابردن حجم تبادلات تجاری، صادرات کیفی و تبدیل شدن قصرشیرین به مرکزی برای صادرات به عراق و سایر کشورهای همجوار، تحقق بخشد.

امید است مجموعه‌ی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، با آمدن نادر نادری، به عنوان مدیری جوان، پرانرژی و توان‌مند، همراهی و همگامی خود را در جهت ارتقای کمی و کیفی این منطقه‌ی آزاد، به کار گیرند.

ضمن آن که بایستی اذعان داشت که منابع مالی و بودجه مناسب در اختیار این منطقه‌ی آزاد نیست و ضروری است که استاندار محترم کرمانشاه و نهادهای خصوصی، درخصوص جذب و تخصیص اعتبارات لازم و ارایه پیشنهادها، راه کارها و سازوکارهای سازنده، گام های موثری در این زمینه بردارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۵۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان