//
کدخبر: ۳۵۵۷۸۴ //

دخل و خرج خانوارها بعد از یارانه جدید / سفره ها خالی شد!

پس از واریز یارانه جدید هر روز یک ماده غذایی گران شد. در این گزارش به بررسی هزینه خورد و خوراک یک ماه خانوارها پرداختیم.

دخل و خرج خانوارها بعد از یارانه جدید / سفره ها خالی شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

نیمه اردیبهشت ماه بود که دولت پولی را به حساب سرپرستان خانوار واریزکرد. براساس دهک‌بندی افرادی که در دهک اول تا سوم هستند نفری ۴٠٠هزار تومان و افرادی که در دهک چهارم تا نهم هستند نفری ٣٠٠هزار تومان یارانه گرفتند. دهک دهم نیز از این یارانه محروم شده و هیچ یارانه‌ای به دهک دهمی‌ها اعطا نخواهد شد. مردم باید خوشحال می‌شدند چون از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسیده بودند. اما پس از چند روز ورق برگشت. مواد غذایی تک به تک گران شد.

قصه گرانی از کجا شروع شد؟

قصه گرانی از ماکارونی شروع شد تا همین چند روز پیش که به رب گوجه فرنگی رسید. از آن روز نرخ چاپ شده روی مواد غذایی پاک شد و قیمت‌های جدید جای قبلی‌ها را گرفت. در این وضعیت تولیدکنندگان نیز به افزایش هزینه‌های تولید اشاره می‌کردند.

اجناسی را برداشتند که مایحتاج ۱ ماه آنها بود و در انتها با تمام شدن خرید نه تنها پول یارانه آنها تمام نشد بلکه مبلغی در انتهای آن ماند.

حالا گزارشی میدانی را به بهانه واریز دومین یارانه جدید برای هزینه تامین مایحتاج خانوده‌های ۳ تا ۵ نفره تهیه کردیم.

خرج ماهانه یک خانواده ۴ نفره

وارد فروشگاه شدم به سراغ آقایی رفتم که کنار یخچالی ایستاده بود که برندهای مختلف ماست در آن قرار داشت. شروع کردم تا سوال هایم را از او بپرسم. میتونم بپرسم چند نفر هستین: ما ۴ نفریم.

معمولا در ماه میزان مصرف مواد غذایی شما چقدر است؟ از چهره او مشخص بود در ذهنش حساب کتاب هایی می‌کند. نگاهم کرد و گفت: آخه حساب دقیق این چیزا رو همسرم داره اما منم حدودی در جریان هستم که مصرف مواد غذایی ما چقدره. ما کمتر روغن مصرف میکنیم در ماه حدود ۱ بطری ۹۰۰ میلی لیتری، حدودا ۵ کیلو برنج، ۵ الی ۶ کیلو مرغ، ماهی ۱ کیلو، گوشت ۱ کیلو، ماکارونی ۲ بسته، ۴ بطری شیر و تخم‌مرغ یک شانه مصرف میکنیم. اینا رو حدودی به شما گفتم دقیقش ممکن یکم بیشتر بشه.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۷۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان