//
کدخبر: ۳۵۲۲۴۲ //

آخرین مهلت جاماندگان سهام عدالت برای اصلاح اطلاعات

جاماندگان دریافت سود سهام عدالت، فقط امروز ۳۰ اردیبهشت وقت دارند تا اطلاعات خود را در سامانه سجام اصلاح و تکمیل کنند.

 آخرین مهلت جاماندگان سهام عدالت برای اصلاح اطلاعات
به گزارش فرتاک نیوز،

جاماندگان دریافت سود سهام عدالت ، فقط تا پایان امروز، جمعه ۳۰ اردیبهشت وقت دارند تا اطلاعات خود را در سامانه سجام اصلاح و تکمیل کنند. از روز شنبه (۳۱ اردیبهشت) واریز سود سال ۹۸ و ۹۹ برای آن‌ها انجام خواهد شد.

 حسین قشمی مدیر پرداخت سود سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، توضیح داد: افراد به چند دلیل از جمله شماره شبای نامعتبر و ارائه حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند.

۲۱ اسفند سود مربوط به عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت برای ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر دارنده آن واریز شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن تشریح افرادی که در لیست جاماندگان سهام عدالت قرار دارند، در مورد نحوه فروش این سهام برای مشمولان توضیحاتی را ارائه کرد.

چه کسانی در لیست دریافت سهام عدالت هستند؟

به نقل از ایسنا، حسین قربانزاده، با اشاره به بند الف تبصره ۲ قانون بودجه اظهار کرد: طبق این بند دولت مکلف شده است به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد واجد شرایط مطابق قانون سیاست اصل ۴۴ سهام عدالت پرداخت کند.

وی ادامه داد: ماده ۳۴ تبصره سه قانون سیاست اصل ۴۴ ساز و کاری را پیش‌بینی کرده است که وزارت رفاه افرادی که استحقاق دریافت سهام عدالت را دارند تعیین کند. در این راستا چند جلسه با وزارت رفاه برگزار شده است تا به اشراف کافی در این حوزه برسیم. البته چند وقتی است که موضوع دهک بندی و یارانه‌ها وزارت رفاه را درگیر کرده، اما این موضوع باید تا پایان خرداد مشخص شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود پرداخت سهام عدالت به دو دهک اول و چهار دهک بعدی باشد، عنوان کرد: اما در کشور چنین اشرافی از مجموع درآمد وجود ندارد.

در ابتدا سهام عدالت بر اساس رده بندی شغلی بود، برای مثال کارمندان دولت، تاکسیرانان، خادمان مسجد و…، این موضوع باعث شد بعضا افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت نیستند، سهام عدالت دریافت کنند و برعکس.

دهک بندی توسط وزارت رفاه انجام می‌شود اما اینکه چه میزان سهام و به چه طریقی واگذار شود هنوز مشخص نیست.

قربانزاده افزود: البته ما باید سهام ارزشمندی را به مردم واگذار کنیم و این درحالی است که تعداد شرکت‌های دولتی ارزشمند به انگشتان دو دست هم نمی‌رسد.

در واقع دست دولت برخلاف سال‌های گذشته در انتخاب سهام باز نیست. از طرف دیگر درکنار سهام عدالت باید به تکالیف دیگر دولت مانند ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بند ی تبصره دو که مرتبط با سازمان تامین اجتماعی است، ۷۰ هزار میلیارد تومان که منابع بودجه است، ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه دولت‌ها و… نیز توجه کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان