//
کدخبر: ۳۴۳۹۰۵ //

برای چه کسانی سود سهام عدالت واریز نمی شود؟

در هفته‌های اخیر دولت وعده داده بود که سود سهام عدالت تا پایان سال به حساب مشمولان واریز می‌شود؛ این وعده امروز عملی می شود و سود برای بیش از ۴۳ میلیون مشمول سهام عدالت تا پایان امشب واریز خواهد شد.

برای چه کسانی سود سهام عدالت واریز نمی شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید عشقی در نشست خبری که امروز برگزار شد با بیان اینکه فرایند واریز سود سهام عدالت از شب گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون مشمول سهام عدالت با همکاری شبکه بانکی تا پایان امشب پرداخت می‌شود.

مجید عشقی نیز روز گذشته با اشاره به افزایش حدود سه برابری سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن اظهار کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی ۹۹ درصد سود سهامداران عدالت را از شرکت‌های سرمایه پذیر دریافت کرده است به طوریکه سود سهامداران را روز شنبه در یک مرحله واریز می‌کند.

چه کسانی سود دریافت می‌کنند؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: سهامداران هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم که پیشتر اطلاعات خود را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و یا سایت سهام عدالت ثبت کرده بودند، فردا (شنبه) سود خود را دریافت خواهند کرد.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۴۹۲ هزار تومان است حدود ۵۳۲ هزار تومان، مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، حدود ۵۷۵ هزار تومان و مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها یک میلیون تومان است نیز حدود یک میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه رقم‌های اعلام شده برای  سال جاری است، گفت: برخی از افراد ممکن است بخشی از پرتفوی خو را فروخته باشند یا پاره از سهم را در اختیار داشته باشند، بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

الزامات دریافت سود

پیش از این شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، باید شماره شبای معتبر خود را اعلام کنند. دو راه برای اعلام شماره شبا وجود دارد.

اولین راه برای اعلام شماره شبا، ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام (sejam.ir) است. دومین راه، درج شماره شبای معتبر در سایت سهام عدالت (sahamedalat.ir) است.

به این ترتیب سهامداران سهام عدالت می‌توانند به سامانه سجام یا سایت سهام عدالت مراجعه نموده و شماره شبایی که در هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اند را چک کنند. اگر شماره شبای ثبت شده ایراد داشته باشد امکان اصلاح و ویرایش آن وجود دارد.

برخی افرادی که سهام عدالت دارند امسال سود دریافت نخواهند کرد.

پیش از این گفته شده بود سود سهام عدالت برای سهام داران که یکی از مشکلات زیر را داشته باشند واریز نخواهد شد.

گروهی که سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز نمی‌شود، شماره حساب‌های مسدودی دارند که نمی‌توان سود سهام را به این حساب‌ها واریز کرد. گروه دیگر شماره حساب های راکد، حساب های ارزی ،شماره حساب های بلند مدت و شماره حساب های مشترک هستند.

مدیرعامل شرکت سپرده ‎گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد می‌تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد.

برای افرادی که وام اعتباری سهام عدالت را دریافت کرده‎اند نیز سود سهام عدالت مبتنی بر شماره شبایی که اعلام کرده ‎اند، واریز می‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۹۰۵ //
ارسال نظر
 
  • حدیثه وظیفه خواه

    سهام عدالت

  • جوادیعقوبی

    من سهام عدالت نمیگیرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان