//
کدخبر: ۳۵۲۰۵۶ //

ترمز قیمت خودرو در بورس کشیده شد!

نخستین عرضه خودرو در بورس کالا درحالی انجام شد که این کالا با قیمتی کمتر نسبت به بازار آزاد در بستر بورس معامله شد.

ترمز قیمت خودرو در بورس کشیده شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

بر این اساس نوروزپور، سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالا در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه روز گذشته جمعا 103 دستگاه فروش کارا دو کابین و کارا تک کابین در بورس کالا فروش رفته است، اظهار کرد: در این میان 45 کارای تک کابین به قیمت 291 میلیون تومان و 58 کارای دوکابین به قیمت 301 میلیون تومان به فروش رفت. به طور کلی میزان عرضه بیشتر از تقاضا بود.

وی به این سوال که اختلاف قیمت خودروی مذکور در بازار آزاد با بورس چقدر بود، پاسخ داد: باید توجه داشت قیمتی که در بورس معامله شد بدون مالیات بر ارزش افزوده و آپشن های دیگر است اما میتوان گفت قیمت در بورس کالا حدود 10 میلیون تومان نسبت به بازار آزاد کمتر بود.

سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالا با تاکید بر اینکه خودرو در بستر این بورس به صورت ماهیانه عرضه خواهد شد، گفت: البته کارا در قسمت خرید از مازاد بورس کالا است و متقاضیان شنبه هم مشترین میتوانند خرید کنند.

نوروزپور در پاسخ به این سوال که چه خودروهای دیگری قرار است در بورس کالا عرضه شوند، عنوان کرد: سایر خودروهای گروه بهمن مانند فیدیلیتی و دیگنیتی و همچنین چند خودرو از کرمان خودرو نیز در بورس کالا پذیرش شده است.

نحوه خرید خودرو از بورس

بر اساس این گزارش، روز گذشته خودروی کارا به صورت تک کابین و دو کابین با قیمت های پایه حدود 291 میلیون تومان برای تک کابین و 301 میلیون تومان برای خودروی دوکابین در بورس کالا عرضه شد که نخستین عرضه خودرو در بورس محسوب می شود.

بر برای شرکت در حراج و خرید خودرو، مشتریان باید در بورس کالا پذیرش شوند که به هر دو صورت مراجعه حضوری و الکترونیکی این امکان فراهم شده است. در روش حضوری مشتری به یکی از کارگزاری‌های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه می‌کند و مدارک و فرم‌های مورد نیاز را تکمیل می‌کند. پس از بررسی مدارک توسط بورس کالا، صدور کد مشتری انجام می‌شود.

در روش الکترونیکی مشتری دارای کد سجام با مراجعه به سامانه آنلاین شرکت‌های کارگزاری، کدملی خود را وارد می‌کند و پیامکی از سامانه سجام که حاوی رمز است دریافت می‌کند. با وارد کردن رمز دریافت شده اطلاعات مشتری از سامانه سجام فراخوانی شده و در اختیار بورس کالا قرار می‌گیرد و با توجه به انجام احراز هویت در مراحل ثبت‌نام سجام، کد مشتری توسط بورس کالا صادر می‌شود. برای انجام معامله، مشتریان باید دارای حساب وکالتی متعلق به خود باشند که خدمت حساب وکالتی از طریق اکثر بانک‌ها به مشتریان ارائه می‌شود. در این زمینه، تمام وجه معامله باید در حساب وکالتی موجود باشد تا در زمان انجام معامله این مبلغ بلوکه شود و پس از انجام معامله به حساب بورس کالا برای تسویه انتقال یابد.

شرکت در جلسه معاملاتی صرفا از طریق کارگزاران انجام می‌شود. آدرس و شماره تماس شرکت های کارگزاری در سایت بورس کالا درج شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۰۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان