//
کدخبر: ۳۵۰۰۵۶ //

نحوه اطلاع از قیمت داروها اعلام شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره نحوه اطلاع از قیمت داروها توضیحاتی ارائه کرد.


نحوه اطلاع از قیمت داروها اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن درخواست از مردم برای بررسی و رهگیری قیمت و اصالت دارو توسط سامانه «تی‌تک» گفت: با توجه به نوسانات قیمت کاغذ و چاپ ممکن است میان قیمت روی جعبه دارو و قیمت مصوب تفاوتی وجود داشته باشد اما ملاک اصلی قیمتی است که در سامانه «تی‌تک» ثبت شده است و حتی بیمه‌ها هم بر اساس این قیمت عمل می‌کنند.

محمد هاشمی با اشاره به اینکه سامانه «تی‌تک» کاربردهای متعددی دارد که یکی از آن‌ها قیمت دارو است، گفت: مهمترین بخش این سامانه بررسی اصالت، رهگیری و ردیابی داروها است.

وی افزود: روی پوشش داروها به‌ویژه داروهای وارداتی برچسبی وجود دارد که اگر پوشش روی آن را با خراش ناخن پاک کنید زیر آن عددی ۱۶ رقمی وجود دارد که با ارسال این عدد به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ می‌توان اطلاعات اصالت و قیمت دارو را دریافت کرد.

 
 

 

هاشمی ادامه داد: تمامی محصولات سلامت محور در بدو ورود شناسه اولیه‌شان را در سامانه ثبت می‌کنند و در صورت استعلام از این طریق بر اساس همان اطلاعات اولیه که مجوز ورود یا تولید گرفته‌اند به مصرف‌کننده اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مردم به راحتی می‌توانند از اپلیکیشن «تی‌تک» (ttac) استفاده کنند زیرا توانمندی‌های متعددی دارد. یکی از آن توانمندی‌ها، رهگیری اصالت دارو است که با همان کد ۱۶ رقمی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که یکی از راه‌های استفاده از سامانه «تی‌تک» استفاده از بارکد خوان است که روی دارو می‌گیریم و مشخصات را متوجه می‌شویم، گفت: مردم می‌توانند اپلیکیشن موبایلی سامانه «تی‌تک» را از سامانه ttac.ir در گوشی تلفن همراه خود به‌صورت رایگان نصب کنند همچنین از طریق آدرس mobile.ttac.ir می‌توانند به وب اپلیکیشن «تی‌تک» دسترسی داشته باشند.

قیمت اعلامی در سامانه «تی‌تک» ملاک است

هاشمی در ادامه اظهار کرد: با توجه به نوسانات قیمت کاغذ و چاپ ممکن است میان قیمت روی جعبه دارو و قیمت مصوب تفاوتی وجود داشته باشد اما ملاک اصلی قیمتی است که در سامانه «تی‌تک» ثبت شده است و حتی بیمه‌ها هم بر اساس این قیمت عمل می‌کنند. چنانچه هموطنان میان قیمت عرضه دارو در داروخانه و قیمت مندرج در سامانه «تی‌تک» اختلافی مشاهده کردند، می‌توانند به داروخانه مراجعه کنند یا به ناظران حوزه بهداشت و درمان معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش دهند تا در صورت تخلف برخورد لازم صورت گیرد.

فهرست و قیمت اقلام دارویی قابل جست وجو در سامانه دارو

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به این‌که فهرست و قیمت اقلام دارویی در سامانه دارو قابل جستجو است، تصریح کرد: نظر به ضرورت اطلاع‌رسانی به‌هنگام درباره فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و حسب دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تاکید رئیس سازمان غذا و دارو، جزئیات فهرست و قیمت مصوب همه اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه های سراسر کشور در قسمت جست وجوی دارو سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی: http://irc.fda.gov.ir/nfi و جزئیات فهرست و قیمت مصوب تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی: http://report.imed.ir/Additionals/Reg_ReportGeneral.aspx  قابل جست و جو و بازیابی است.

هاشمی در پایان تاکید کرد: فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام دارویی نیز از طریق قسمت اطلاعات دارویی اپلیکیشن TTAC به صورت برخط ، قابل جست وجو و در دسترس خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۰۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان