//
کدخبر: ۳۱۱۶۶۲ //
معاون استاندار:

مطالبات کارکنان درمانی ایلام پرداخت نشده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: پرستاران و پزشکان این استان بین ۶ تا ۹ ماه گذشته مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند که باید تسریع در پرداخت معوقه‌های پرسنل درمانی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

مطالبات کارکنان درمانی ایلام پرداخت نشده است

به گزارش فرتاک نیوز، الیاس فتاحی روز سه‌شنبه در جلسه استانی ستاد کرونا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: همچنین بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام برای تکمیل نهایی نیازمند تزریق اعتبار است تا کمتر از ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 

وی افزود: بیماران استان ایلام به علت نبود مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی برای مداوا به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند، بیمارستان شهرستان ملکشاهی نیز نیازمند تجهیز است و بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در مرکز استان باید به عنوان یک نیاز مهم راه‌اندازی شود.

فتاحی ادامه داد: نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن برای شهرستان‌های چرداول و ایوان، تکمیل و توسعه مراقبت سلامت مرزی مهران، تامین اعتبار برای تجهیز مراکز واکسیناسیون و همچنین امهال تسهیلات بانکی واحدها و صنوف آسیب‌دیده از کرونا از دیگر درخواست‌های مهم استان ایلام از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی یادآور شد: هرچند دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های استان کوشش خود را برای مهار کرونا به کار بسته‌اند، اما شیوع این ویرس باعث عیان شدن کاستی‌ها و نیازهای استان ایلام در حوزه بهداشت و درمان شد که رفع این نیازها مستلزم توجه وزارت بهداشت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: کرونا با وجود چالش‌ها و مشکلاتی که برای جامعه ایجاد کرد اما با خود براکاتی نیز به همراه آورد از جمله این مزایا می‌توان به شناسایی نقاط قوت ضعف در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های درمانی و از همه این موارد مهمتر ایجاد وحدت و همدلی بین تمام اقشار جامعه و مسوولان برای مهار این ویروس اشاره کرد.

فتاحی اضافه کرد: در استان ایلام مردم و مسوولان در کنار مجاهدت‌های پرسنل درمان تلاش کردند بر مشکلات پیش آمده ناشی از ویروس کرونا فایق آیند و تمام بخش‌های جامعه ایثارگرانه به عرصه مبارزه با ویروس کرونا آمدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۶۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان