//
کدخبر: ۳۴۹۷۳۰ //

پیش بینی قیمت طلا بعد از ماه رمضان

بازار طلا و سکه به‎‍‌دنبال کاهش قیمت طلای جهانی در اولین روز معاملاتی خود، کاهش اندک قیمت انواع سکه را تجربه می‌کند، این در حالی است که سکه امامی ۳۰ هزار تومان افزایش داشته است.

پیش بینی قیمت طلا بعد از ماه رمضان
به گزارش فرتاک نیوز،

در شرایطی که بازار دلار آزاد ثبات را تجربه می‌کند، قیمت انواع سکه در بازار طلا و سکه تحت تاثیر کاهش نرخ اونس جهانی که در اولین روز معاملاتی خود معادل ۱۸۶۲ دلار و ۲۶ سنت ثبت شده، اندکی کاهش یافته. این در حالی است که قیمت سکه امامی ۳۰ هزار تومان افزایش داشته است.

 

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات، ۱۳میلیون و ۱۶۰ هزار تومان است. این سکه روز گذشته با قیمت ۱۳میلیون و ۱۲۴ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی در حدود ۳۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز با قیمت ۷ میلیون و ۲۹۵ هزارتومان معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه در روز گذشته، ۷میلیون و ۳۰۵ هزارتومان بود که با ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت روبرو بوده است.

 

همچنین ربع سکه ۴میلیون و ۳۰۲ هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۴ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، کاهش قیمت اندکی داشته است.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان کاهش قیمت اندکی داشته است.

حباب سکه چقدر است؟

در این لحظه از معاملات حباب سکه نسبت به صبح امروز بزرگتر شده؛ به این ترتیب هر سکه امامی ۷۹۴ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۱۱۳ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون ۲۰۸ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان حباب دارد.

در همین رابطه اشرفی، کارشناس بازار در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین پیرامون فاکتورهای موثر در تعیین نرخ دلار گفت:  قیمت طلا وابسته به دو فاکتور قیمت اونس جهانی و دلار است. قیمت جهانی طلا طی دو هفته اخیر با کاهش روبرو بوده است. همچنین در دو ماه اخیر، تحولات روسیه و اوکراین و همچنین ارزش نرخ بهره بانکی آمریکا بر نرخ دلار تاثیرگذار بودند و سبب افزایش قیمت این اسکناس شدند. همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان روسیه و اوکراین روند اونس جهانی افزایشی و همزمان با از سر گیری روند مذاکرات و افزایش امیدواری‌ها نسبت به پایان جنگ، بازار جهانی سیر نزولی پیدا می‌کرد.

وی در اینباره افزود: هرچند که طی چند روز اخیر در بازار ارز ثبات حاکم بود اما به‌طور کلی شاهد افزایش قیمت دلار در بازار آزاد بوده‌ایم. همچنین تا روز شنبه به دلیل تعطیلی بازارهای اطراف به مناسبت عید فطر تعطیل نوسانات زیادی را در قیمت دلار نخواهیم داشت. در مجموع می‌توان گفت نرخ سکه برای بعد از ماه رمضان و تعطیلات وابسته به نرخ دلار و اخبار سیاسی پیرامون مذاکرات وین خواهد بود. پیش بینی می‌شود روند بازار به روال طبیعی خود بازگردد و نوساناتی را وابسته به اخبار مثبت یا منفی مذاکرات خواهد داشت.

این کارشناس اقتصادی در پایان اشاره کرد: در چند وقت اخیر آزادسازی‌های منابع ارزی و اخبار سیاسی بر نوسانات بازار تاثیر می‌گذاشتند. درصورتیکه روند مذاکرات وین مثبت باشد شاهد کاهشی شدن قیمت‌ها و در صورت انتشار اخبار منفی از برجام، افزایش قیمت دلار و به‌دنبال آن انواع سکه را شاهد خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان