//
کدخبر: ۳۴۵۲۱۹ //

پیش‌بینی تحلیلگران از بازار طلا

پس از یک هفته موفقیت‌آمیز، طلا می‌تواند آماده صعود به کانال ۲۰۰۰ دلار در هر اونس در هفته آینده باشد اما چند مورد تکنیکال وجود دارد که باید در کنار هم قرار گیرند تا این اتفاق بیفتد.

پیش‌بینی تحلیلگران از بازار طلا
به گزارش فرتاک نیوز،

طلا علیرغم افزایش شدید بازدهی خزانه‌داری آمریکا توانست بیش از ۱.۳ درصد در هفته رشد کند و این امر پس از آن صورت می‌گیرد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، احتمال افزایش ۵۰ واحدی را در جلسات آتی ماه می و ژوئن اعلام کرد. در روز جمعه، نرخ ۱۰ ساله جهش کرد و به ۲.۵ درصد و  بالاترین سطح از می ۲۰۱۹ رسید.

نیکی شیلز، رئیس استراتژی فلزات MKS PAMP گفت: بازدهی بالاتر معمولا برای طلای بدون بهره منفی است اما در حال حاضر، واگرایی مداوم بین این دو طبقه دارایی، حساسیت جدید بازار به تورم و نیاز سرمایه‌گذاران به خرید دارایی‌های واقعی از جمله طلا، منجر به افزایش قیمت خواهد شد.

معمولا، هنگامی که شما وارونگی منحنی بازدهی را مشاهده می‌کنید، احتمال قوی نوعی رکود بیشتر را پیش‌بینی خواهید کرد. بازارها انتظار دارند در دو تا سه ماهه آینده شاهد ضعف باشند. ما قبلا یکی از بدترین ژانویه‌های تاریخ را داشته‌ایم. فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار Blue Line Futures می‌گوید: طلا به پایین‌ترین و بالاترین حد خود رسیده است.

استریبل افزود: با این حال، ممکن است بازارها در سال جاری افزایش نرخ‌های بسیار زیادی داشته باشند. فدرال رزرو هفت افزایش نرخ بهره را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده است اما این تعداد احتمالا به پنج کاهش می‌یابد.  استریبل به کیتکو نیوز گفت: طلا هفته آینده بالاتر خواهد رفت. طلا در برابر بازدهی‌ها عملکرد خوبی دارد.

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که این فلز گرانبها همچنان از تقاضای خرید امن سود می‌برد زیرا به دلیل جنگ روسیه با اوکراین، عدم اطمینان و نوسانات همچنان بالاست. تحلیلگران اظهار کردند که ترس بازار جهانی به قیمت طلا کمک می‌کند تا در برابر افزایش بازده اوراق قرضه و اظهارنظرهای تندروانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مقاومت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۲۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان