//
کدخبر: ۳۴۹۳۵۶ //

شرط نزولی شدن قیمت خودرو بعد از آزادسازی واردات

بازار خودروهای وارداتی بعد از خبر مصوبه خودروی مجمع تشخیص مصلحت نظام به چه سمت و سوی می رود.

شرط نزولی شدن قیمت خودرو بعد از آزادسازی واردات
به گزارش فرتاک نیوز،

بعد از انتشار خبر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آزادسازی واردات خودرو از مسیر صادرات خودرو، قطعات و خدمات به نظر می رسد در حالی که رفتار متقاضیان مشخص است و آنها از ورود به بازار امتناع می کنند و منتظر کاهش قیمت ها باقی می مانند اما  فروشندگان به عنوان طرف عرضه رفتارهای متفاوتی را در بازار در پیش بگیرند.

رفتار هیجانی فروشندگان بازار خودرو

برخی از فروشندگان رفتار هیجانی در پیش گرفته و تلاش می کنند هر چه زودتر خودروی در اختیار خود را بفروش برسانند. آنها معتقدند حباب قیمت خودروهای وارداتی بیش از آنچه باید بزرگ شده و انتشار این اخبار سبب ریزش قیمت خودرو در بازار خواهد شد بنابراین به دنبال این هستند تا برای خودروی خود را مشتری پیدا کنند.

پیام حباب قیمتی خودروهای وارداتی

دسته دیگر هم معتقدند حباب قیمتی محصولات وارداتی بازار بزرگ شده اما آنها می گوید این قبیل اخبار در حد خبر باقی خواهد ماند و هیچگاه عملیاتی نمی شود.

آنها در تحلیل خود می گویند وضعیت کیفی محصولات تولید شده توسط زنجیره خودروسازی کشور تعریفی ندارد و با این وضعیت کیفی امکان صادر کردن خودرو و قطعات وجود ندارد بنابراین ارزی از این محل حاصل نخواهد شد تا به وسیله آن خودرو وارد شود.

طرفداران این نظر تاکید می کنند چنانچه بحث های انجام شده در مجمع تشخیص حتی اگر به قانون نیز تبدیل شود باز هم تنها روی کاغذ باقی خواهد ماند و هیچگاه عملیاتی نمی شود.

بازار خودرو منتظر مذاکرات وین

آنها بیش از آنکه اخباری از جنس اخبار مجمع تشخیص در ارتباط با واردات مشروط خودرو را پیگیری کنند. به دنبال آگاه شدن وضعیت حاکم بر مذاکرات وین و روند نرخ ارز هستند.   

زیرا این دسته از فروشندگان معتقدند اخبار مخابره شده از مذاکرات وین و احتمال امضای توافقنامه احیای برجام بیش از خبر منتشر شده از تایید واردات خودرو در ازای صادرات می تواند حباب قیمتی در بازار وارداتی ها را تحت تاثیر خود قرار داده و نمودار قیمت خودرو را در بازار نزولی کند.

نرخ ارز؛ قطب نمای حرکتی بازار خودرو

آنها  تاکید می کنند همچنان نرخ ارز قطب نمایی بازار خودرو (بخصوص خودروهای وارداتی) است.  اما دسته سومی هم هستند که نه همانند دسته اول معتقدند هر چه زودتر باید خودروی در اختیار خود را فروخت و از بازار خارج شد، نه مانند دسته دوم این مسیر جدید برای واردات خودرو به کشور را غیر عملیاتی می دانند.

دسته سوم به نوعی دست از کار کشیده و به رصد بازار می پردازند. طرفداران این تفکر منتظر هستند تا گرد و غبار حاصل از شوک آزادسازی مشروط واردات خودرو توسط مجمع تشخیص فروکش کند بعد با توجه به شرایط حاکم بر بازار نسبت به تعیین استراتژی خود برای حرکت در بازار خودرو اقدام می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان