//
کدخبر: ۳۴۷۱۳۲ //

پژو ۲۰۶ با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان در راه بازار

خودرو با سرعت بالا در جاده رشد قیمت حرکت می کند.

پژو 206 با قیمت 500 میلیون تومان در راه بازار
به گزارش فرتاک نیوز،

دو هفته از آغاز به کار رسمی بازار خودرو در سال جاری می گذرد با این حال شاهد هستیم بر خلاف اسفندماه گذشته نمودار قیمت خودروها روند صعودی به خود گرفته است. به نظر کارشناسان هجوم قیمت ها برای فتح قله های جدید می تواند ادامه دار باشد بنابراین شنیدن اخباری مانند رسیدن قیمت پژو 206 به 500 میلیون تومان و همچنین سمند 400 میلیون تومانی در سال جاری چندان دور از ذهن نیست.  بررسی قیمت خودرو در فروردین ماه 1401 به نسبت فروردین ماه 1400 نشان می دهد به طور میانگین قیمت خودرو حدود 29 درصد رشد کرده است. چنانچه این روند با سرعت بیشتری در سال جاری ادامه پیدا کند در پایان امسال خودروها رکوردهای جدید قیمتی را به نام خود ثبت خواهند کرد.

اما چه شد که قیمت خودرو طی حدود دو هفته ای که از آغاز  به کار رسمی بازار می گذرد این چنین رشد را به خود دید.

به نظر می رسد اولین دلیل افزایشی شدن نرخ ارز باشد. نرخ ارز که پیش تر در کانال 26 هزار تومانی حضور داشت در یک حرکت خزنده به صورت تدریجی خود را بالا کشید و این روزها د حوالی کانال 28 هزار تومانی نوسان می کند. رشد نرخ ارز باعث شده تا فروشندگان، قیمت خودروهای در اختیار خود را افزایش دهند. دلیل دیگر که منجر به صعودی شدن نمودار قیمت خودروها در بازار شده را باید در کاهش عرضه خودرو به بازار از سوی دو خودروساز بزرگ کشور جست و جو کرد. علاوه بر باریک شدن مسیر عرضه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا شاهد هستیم که صعودی شدن قیمت خودروها در بازار سبب شده فروشندگان خودرو نیز دست از کار بکشند و تا بازگشت ثبات قیمت به بازار از عرضه خودرو ممانعت می کنند. البته این همه داستان افزایش قیمت خودرو نیست و اخبار منتشر شده در ارتباط با حذف بند واردات خودرو از لایحه بودجه سال 1401 به دلیل مخالفت هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام نیز مزید بر علت شده تا قیمت ها در بازار روند صعودی به خود بگیرند. البته فضای مه آلود پیرامون امضای توافق نامه احیای برجام نیز در رشد قیمت خودرو نیز اثرگذار بوده است.

با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو به نظر می رسد چنانچه تغییری در آیتم های اثرگذار روی قیمت خودرو ایجاد نشود بعید است قیمت ها در بازار آرام بگیرند و همچنان قیمت خودروها روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۱۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان